NOVA TVRTKA

Bivši direktor marketinga Tele2 želi pomagati startupima

23.05.2013 u 18:06

Bionic
Reading

U tvrtci Harmander i partneri kažu kako će lokalnim start-up tvrtkama pružati inovacijske strategije i pristup međunarodnom tržištu i kapitalu

Harmander i partneri (H&P), tvrtka za upravljačko i razvojno savjetovanje, pokrenuta je u Hrvatskoj krajem 2012. Bavi se poslovnim razvojem, digitalnim inovacijama, ulaganjem investicijskog kapitala, kao i međunarodnim prijenosom znanja te umrežavanja.

Sjedište im je u Zagrebu, imaju urede u Londonu i Stockholmu. Dosad su, kažu, realizirali više od 12 velikih projekata na području tehnologije, proizvodnje i financijske industrije.

John Harmander, generalni direktor i vlasnik H&P-a, bio je direktor marketinga u Tele2 Hrvatska. U tvrtki je upravljao tržišnim markama, odnosima s javnošću i prodajom te radio na razvoju oglašivačke platforme koju Tele2 i danas koristi.

Tvrtka je osnovana kako bi pomogla hrvatskoj i regionalnoj start-up sceni. Uz najčešći problem financiranja, odnosno pronalaska prikladnih i pouzdanih ulagača, lokalni i regionalni poduzetnici često se žale na nedostatak znanja, odnosno iskustva potrebnog da vlastite ideje pretvore u ostvarive proizvode i usluge.

H&P start-up tvrtke i već postojeća poduzeća namjerava financijski i kulturološki povezati s njihovim prirodnim međunarodnim partnerima te im pomoći u razvoju tržišnih marki, proizvoda i usluga u skladu s globalnim standardima.

'Hrvatskoj start-up sceni treba više međunarodnog utjecaja. To znači da je potrebno potaknuti zanimanje stranih ulagačkih tvrtki za lokalno tržište, kao i pružiti osjećaj sigurnosti međunarodnim klijentima pri poslovanju u ovom dijelu Europe. Surađujući s tvrtkama na skandinavskoj start-up sceni, naučio sam što je s aspekta razvoja potrebno takvim kompanijama da privuku pozornost globalnih investitora te prošire vlastitu bazu klijenata', objasnio je Harmander dodavši kako bi hrvatski poduzetnici trebali od samog začetka djelatnosti kreirati poslovne planove prema globalnom predlošku budući da na taj način imaju najveću priliku za uspjeh.

Kao primjer navodi švedsku telekomunikacijsku tvrtku Comviq, čiju je web-trgovinu H&P povezao s uličnim kioscima omogućivši tako naručivanje mobitela putem interneta, a koje bi zatim preuzimali na najbližem kiosku u dogovoreno vrijeme.