AMBICIOZAN PROJEKT

Slovenci lansirali društvenu mrežu za nogomet!

05.05.2013 u 10:20

Bionic
Reading

U našem susjedstvu niknuo je projekt koji je brzo privukao pozornost svjetskih medija – Fieldoo je globalna društvena mreža čiji je glavni cilj povezivanje igrača i klubova te olakšavanje transfera. Razgovarali smo s jednim od pokretača

Zamislite da je vašem klubu nasušno potreban kvalitetan i iskusni defenzivni veznjak, ali nema novca da ga dovede niti može pronaći takvoga s 'čistim papirima' u nekom drugom klubu u zemlji. Za potragu u inozemstvu treba imati skaute koje si klub ne može priuštiti, ili pak vjerovati agentima koji pokušavaju utrapiti svakakve tipove putem preporuka i DVD-ova. Zamislite Osijek, Zadar... Ili, kvragu, čak i Hajduk ili bilo koji hrvatski klub osim Dinama...

Još bolje, zamislite da se bavite sizifovskim poslom: iz dana u dan trenirate, preko vikenda igrate utakmice, ali plaća vam kasni po nekoliko mjeseci i nemate čak ni za osnovne životne potrebe... Zamislite da ste profesionalni nogometaš u Hrvatskoj. Umorni ste od svega i samo želite da vas netko pošteno plati za posao koji obavljate, za koji ste se pripremali od malih nogu.

Fieldoo.com zamišljen je kao pomoć u oba navedena slučaja: radi se o online platformi koja omogućuje povezivanje nogometaša, agenata i klubova te ubrzava i pojednostavljuje nogometne transfere. 'Vidjeli smo da je u segmentu mladih nogometaša i onih izvan elitne razine zaista loša komunikacija između igrača i agenata', za tportal kaže Jure Doler, jedan od trojice Slovenaca kojis u idejno osmislili i pokrenuli ovaj globalni projekt. 'Velika većina igrača ima puno problema u pronalaženju novog kluba, a mi im u tome možemo pomoći. Platforma je dostupna tek nešto više od mjesec dana, ali za sada smo već više nego zadovoljni i sigurni da smo na pravom putu, da će se u budućnosti velika većina transfera obavljati kroz Fieldoo.'


U kratkom vremenu postojanja ova, zapravo, društvena mreža za nogometaše i agente već je privukla pozornost mnogih svjetskih medija (Yahoo, La Gazzetta dello Sport, Goal.com...) koji su je nazvali 'LinkedIn za nogomet' te stekla nekoliko tisuća korisnika iz 130 zemalja svijeta. Među njima su mnogi reprezentativci mladih nacionalnih selekcija, pa i neki seniorski reprezentativci (Kolumbija, Izrael, Slovenija...). I puno hrvatskih nogometaša već ima Fieldoo profil: među poznatijima su Ante Kulušić (Genclerbirligi, ranije Šibenik), Stipe Bačelić-Grgić (Istra), Antun Palić (AEK Larnaca, ranije u nekoliko hrvatskih klubova) i mnogi, mnogi drugi.

Glavna prednost za igrače je da na jednom linku mogu imati svoj nogometni životopis, tekstove, slike, videa i sve ostalo što ih predstavlja. Svi podaci se, naravno, provjeravaju i verificiraju. 'Puno igrača na svijetu nema priliku da pokažu što zna i bude zamijećeno, a mi im nudimo tzv. 'one stop profile' te neposredni dvosmjerni pristup do agenata i ostalih ljudi iz industrije', kaže Doler. Na stranici postoji i dio nazvan 'Market', s ponudama nogometnih kampova, proba u raznim klubovima i drugih prilika.

Prije nekoliko mjeseci u medijima se pojavila informacija da FIFA priprema uvođenje online usluge koja bi trebala klubovima omogućiti lakše transferiranje igrača. Ona je nazvana Global Player Exchange (GPX) i zamišljena kao svjetska baza nogometaša s detaljnim statistikama i osobnim podacima te mogućnošću da se sa samo nekoliko klikova dođe do konkretne, službene ponude...

Doler tvrdi da je Fieldoo platforma komplementarna projektu koji priprema FIFA. 'Inicijativa GPX temelji se na transparentnosti, a i mi idemo u tom smjeru. Ideja je super, iako treba znati da postoje već neki slični online alati. Ono što nas izdvaja je neposrednost i profesionalna umreženost: iza svakog profila doista stoji igrač kojega možete kontaktirati', zaključuje.

Zvuči doista uzbudljivo, pogotovo za naše igrače i klubove...