NA UDARU KRITIKA

Prije Microsoft Word nego luksuz: Ovako izgleda pozivnica za vjenčanje Bezosa i Lauren

26.06.2025 u 09:00

Bionic
Reading

Pozivnica za vjenčanje Jeffa Bezosa i Lauren Sanchez izazvala je lavinu komentara zbog svog neočekivano jednostavnog dizajna i izostanka luksuza, ali i zbog simbolične molbe za donacije umjesto poklona. U trenutku kada cijeli svijet promatra svaki njihov korak, ovaj detalj otvara pitanja o stvarnim prioritetima najbogatijih i granicama dobrog ukusa na velikim društvenim događanjima.

Pozivnica za vjenčanje Jeffa Bezosa i Lauren Sanchez izazvala je brojne reakcije u javnosti, osobito nakon što su njezini dijelovi procurili u medije. Posebnu pažnju privukla je izričita molba da se ne donose pokloni, što je i očekivano kada je riječ o jednom od najbogatijih ljudi na svijetu. Umjesto poklona, mladenci su predložili donacije UNESCO-ovu uredu u Veneciji, istraživačkom programu Corila za venecijansku lagunu te Venecijanskom međunarodnom sveučilištu. Time su željeli pokazati brigu za grad u kojem se vjenčanje održava, iako su istovremeno suočeni s prosvjedima lokalnog stanovništva koje negoduje zbog njihova dolaska.

Dizajn pozivnice - više Microsoft Word nego luksuz

Najviše iznenađenja izazvao je sam izgled pozivnice. Ispisana nostalgičnim kurzivom i ukrašena nasumično raspoređenim golubicama, zvijezdama padalicama, leptirima te mostom Rialto, pozivnica djeluje kao da je izrađena kod kuće, ali ne u smislu umjetničkog ručnog rada, već pomalo amaterski.

Ilustracije, među kojima su i dvije gondole, mnoge su podsjetile na generičke slike iz galerije Microsoft Worda. Sve zajedno ostavlja dojam nečega što je napravljeno na brzinu, što možda i nije daleko od istine, s obzirom na broj uzvanika, prijetnje prosvjednika što je već dovelo do promjene lokacije u posljednji trenutak te sve veću medijsku pažnju.

Na društvenim mrežama mnogi su izrazili razočaranje, smatrajući da pozivnica ne odgovara očekivanjima koja prate vjenčanje milijardera. Ipak, ovakva odluka ima smisla, kada se uzme u obzir ležeran pristup koji je karakterističan za tehnološke magnate. Jeff Bezos poznat je po tome što često nosi traperice, polo majice i tenisice, iako će se za ovu prigodu zasigurno dodatno dotjerati. Prema jednom starom Wiredovom profilu, nosio je i košulje sa skrivenim kopčama ispod ovratnika, kako bi lakše skinuo kravatu. Brzina je za njega važnija od stila, a učinkovitost od glamura – stare navike teško umiru.

Jeff Bezos i Lauren Sanchez
  • Jeff Bezos i Lauren Sanchez
  • Jeff Bezos i Lauren Sanchez
  • Jeff Bezos i Lauren Sanchez
  • Jeff Bezos i Lauren Sanchez
  • Jeff Bezos i Lauren Sanchez
Jeff Bezos i Lauren Sanchez Izvor: Profimedia / Autor: Poitout Florian/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Pozivnice s porukom

Pozivnice su, međutim, više od običnih informativnih kartica; one su prvi uvid u ono što uzvanici mogu očekivati na samom događaju. Za krunidbu kralja Charlesa i kraljice Camille 2023. godine, britanski umjetnik Andrew Jamieson ručno je oslikao bogati okvir s folklornim motivima i grbovima, a dizajn je potom otisnut više od dvije tisuće puta na recikliranom papiru sa zlatnim detaljima. Slično su i Harry i Meghan 2018. godine koristili stroj iz 1930-ih za izradu svojih pozivnica, koristeći američku tintu na engleskom papiru, čime su simbolizirali transatlantsko jedinstvo.

Dizajneri već dugo koriste pozivnice kao produžetak svog kreativnog izraza. Ove godine, dok slavne osobe slave vjenčanje Bezosa i Sanchez, modna elita okuplja se u Parizu na debiju novog glavnog dizajnera modne kuće Dior. Jonathan Anderson, poznat po inovativnosti, gostima je poslao porculanske tanjure s tri ružičasta jaja zalijepljena na površinu i natpisom 'Dior' na donjoj strani. Takva pozivnica više postavlja pitanja nego što daje odgovore, ali jasno daje ton onome što slijedi na modnoj pisti: očekuje se subverzija, nešto neobično, tradicionalni zanat pretvoren u intelektualni izazov.

Pjena party Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa
  • Pjena party Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa
  • Pjena party Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa
  • Pjena party Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa
  • Pjena party Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa
  • Pjena party Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa
    +15
Pjena party Lauren Sanchez i Jeffa Bezosa Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Anderson, naravno, nije prvi koji je inovativno pristupio pozivnicama. Alaïa je 2023. godine gostima poslala sklopive stolce koje su morali donijeti na reviju, a Balenciaga je godinu prije slala 'prave artefakte iz 2022.' – iPhone 6S s ugraviranim imenom gosta i detaljima događaja, često napukle ili razbijene. Gucci je nedavno gostima poslao posebnu ediciju klasičnog 'Timor' kalendara talijanskog dizajnera Enza Marija. Neki dizajneri i dalje preferiraju poseban pristup. Jacquemus je, primjerice, 2018. godine ručno pisao pozivnice, koje je zamotao u pamučni ručnik i priložio svježe pečen kruh.

Za sentimentalne osobe svaka je pozivnica uspomena na poseban dan, ali najbolje pozivnice, poput onih luksuznih modnih kuća, postaju vrijedni kolekcionarski primjerci, a nerijetko se prodaju i za tisuće dolara na internetskim aukcijama. S obzirom na preklapanje Diorova debija i Bezosova vjenčanja, svi koji su bili pozvani na oba događaja – poput Kim Kardashian ili Anne Wintour – morali su donijeti tešku odluku, a možda je upravo pozivnica presudila.