HRVATSKI YOUTUBERI

Jedva su punoljetni, a zarađuju stotine tisuća kuna

09.12.2018 u 15:09

Bionic
Reading

Rijetko koji tradicionalni medij može izazvati takve reakcije kakve mlade generacije danas proizvode putem novih medija. Oni ne prate više televiziju, novine nisu nikada ni otvorili, a radio im jednostavno nije potreban. Gošće ovotjedne emisije 'Nedjeljom u dva' otkrile su sve o paralelnom svijetu o kojem starije generacije ne znaju apsolutno ništa. Od zabave i zezancije ovi su mladi ljudi ostvarili prve ozbiljne honorare

Gostujući u HRT-ovoj emisiji ‘Nedjeljom u dva’ nekoliko je hrvatskih YouTubera otvorilo vrata svoga svijeta, u kojem uglavnom žive tinejdžeri. Riječ je o medijskoj platformi YouTube, društvenoj mreži na kojoj se objavljuju videi.

Prva se predstavila Nika Iličić, 18-godišnjakinja koju na YouTubeu prati preko 220 tisuća ljudi iz cijelog svijeta.

‘Što vam ja radim? Stanem pred kameru i snimim ono što me trenutno inspirira ili ono što moji pratitelji traže od mene. Onda to stavim na svoj kanal na YouTubeu. To ljudi obožavaju gledati’, započela je mlada Nika, koju danas zbog njezinih videa sponzoriraju i velike kompanije.

Nika Iličić Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

‘Zarada na YouTubeu, od sponzora je dosta velika. Ja od tih novaca nemam pretjerano puno jer sve ide preko mame. Prva velika ponuda je uvijek najuzbudljivija. Što više rasteš imaš više cijene. Može se zaraditi od dvije do tri prosječne hrvatske plaće’, objasnila je u nastavku Nika kojoj u ovom poslovnom pothvatu pomaže i majka.

Svoj rad koji je krenuo iz čiste zezancije u emisiji Aleksandra Stankovića predstavio je Filip Dejanović.

‘Krenuo sam 2011. kao klinac, stavljao sam baš gluposti na YouTube, ali drago mi je da jesam jer sam danas tu gdje jesam baš zbog toga. S vremenom sam se razvijao. Radim dosta smiješnih videa, a ljudi to vole gledat’, objasnio je Filip kojem je ovaj hobi poslužio kao bijeg od svakodnevice.

Filip Dejanović Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Hobi se danas pretvorio u unosan posao, zbog čega pripada takozvanoj generaciji Z, generaciji koja ni ne zna za drukčiji svijet od informatičkog, te su međusobno povezaniji nego ijedna prijašnja generacija. Kompjutori, mobiteli i društvene mreže njima su samorazumljivi. Ne boje se za svoju budućnost jer su svjesni da su ovakve stvari sve traženije.

Osim Filipa i Nike u emisiji su svoja iskustva prepričale i Petra Dimić i Sanja Mijac.