SEKS SIMBOL 90-IH

I četiri desetljeća kasnije Sharon Stone i dalje odbija igrati po pravilima Hollywooda

18.08.2025 u 06:03

Bionic
Reading

Sharon Stone, legendarna glumica koja je svjetsku slavu stekla filmom 'Sirove strasti', u novom intervjuu za The Washington Post otvoreno je progovorila o svojoj karijeri, izazovima u Hollywoodu i osobnim iskustvima koja su je oblikovala. Unatoč tome što ju je javnost često svodila na 'fatalnu plavušu', Stone je uvijek nastojala biti puno više od toga

Modeliranje je za Sharon Stone, kako kaže, još uvijek najsigurniji izvor prihoda, što ne može reći za glumu.

'Gdje ću ja drugdje dobiti posao za koji mi plaćaju 5.000 dolara na dan i u kojem uđem u prostoriju punu važnih ljudi, gdje me podcijene i ne radim ništa osim što izgledam fantastično?’, kroz smijeh komentira.

U 67. godini Sharon je svoje lice zadržala netaknutim – bez radikalnih estetskih zahvata u kojima mnoge njezine kolegice pretjeruju – i ostala prepoznatljiva.

Nakon premijere filma 'Nobody 2', gdje glumi glavnog protivnika glumcu Bobu Odenkirku, čeka je i kazališni debi na West Endu ili Broadwayu (još pregovara o finalnim uvjetima), nova sezona serije 'Euphoria' te izložbe slika, uključujući pop-up trgovinu u Londonu.

Prisjećanje na početke

Modeliranje za Sharon bila je ulaznica u svijet slavnih – s 19 godina otišla je iz ruralne Pennsylvanije u New York. Sjeća se susreta s legendarnom vlasnicom modeling agencije Eileen Ford u eri Studija 54: ‘Rekla mi je: 'Baš bih te bacila niz stepenice da izbiješ tu masnoću iz stražnjice''.

No, Sharon Stone nikada se nije uklapala u tipičan holivudski kalup. Već u ranim 20-ima, nakon prvih filmskih pojavljivanja, poput kratke cameo uloge u filmu 'Stardust Memories', susrela se s grubim licem industrije. Opisuje susret s moćnim šefom studija: došla je u svom najboljem odijelu – Ralph Lauren sakou, traper suknji i kaubojskim čizmama – sjela na niski kauč, a on joj, nakon rečenice ‘Istina je što kažu o tebi, najljepša si u gradu, ali prvo…’, otkopčao hlače i izvadio spolovilo. Nije pobjegla, nego se, kaže, ‘prvo nervozno nasmijala, a onda jednako nervozno rasplakala’. On se povukao i nestao u zahodu.

Slijedili su nizovi osrednjih akcijskih filmova i uloga koje su se svodile na skidanje. Nije bilo jasno kamo s njom – je li poput Kathleen Turner, tadašnja konkurencija glumici Heather Locklear ili samo ‘prva koja pogine u Bond filmu’? Preokret dolazi nakon susreta s nizozemskim redateljem Paulom Verhoevenom, koji ju je prvo angažirao u filmu 'Totalni opoziv', a zatim joj dodijelio ulogu života – Catherine Tramell.

Izražena seksualnost lika Catherine navodno je dovela do toga da ju je odbilo najmanje 12 drugih glumica — među njima Julia Roberts, Demi Moore, Kim Basinger, Kelly Lynch, Debra Winger i Ellen Barkin — prije nego što je Stone pristala i ostvarila izvedbu za pamćenje, utjelovivši tajanstvenu ženu promjenjivog raspoloženja koju se ne može zastrašiti.

'Sirove strasti' i promjena života

‘To je bila hrabrost’, prisjetila se glumica Faye Dunaway i Sharonina mentorica. Redatelj Verhoeven pak objašnjava kako je za odluku da Stone utjelovi Catherine bila presudna scena u 'Totalnom opozivu' gdje nježno govori Arnoldu ‘Ne bi me povrijedio, zar ne?’ dok poseže za pištoljem – trenutak kad ‘vidite demona kako preuzima anđela’.

No, film 'Sirove strasti' Sharon je donio trajne posljedice. Prosvjednici, paparazzi, stalkeri i muškarci koji su doživljavali kroz tu ulogu koja joj je obilježila karijeru… Njezina prijateljica Donna Chavous pamti kako su bježale u restoran i skrivale se ispod stola od fotoreportera. Izlazak na ulicu od izlaska tog hit trilera iz 90-ih više nije bio isti.

Tri godine poslije, film 'Casino' Sharon je donio nominaciju za Oscara i, kako Bob Odenkirk kaže, dokaz da ‘može stajati rame uz rame s najboljima’. Ipak – nakon toga se nije dogodilo ‘ništa’, kako sama kaže. Niti jedan film nije dosegao taj prestiž.

Umjetnost i život nakon vrhunca slave

Danas, u svom domu, Sharon se okreće slikanju. Ležerno naručuje ‘Alexa, pusti Leona Bridgesa’, miješa gustu smećkastu boju i uspoređuje je s ‘dobrom čokoladom’. Za Sharon umjetnost je uvijek bila tu, još od studija u Pennsylvaniji, a osobito nakon teškog životnog razdoblja koji je uz filmske promašaje ('Sliver', 'Gloria') uključivao razvod, gubitak skrbništva, a onda i moždani udar koji je pretrpjela 2001. godine.

Rehabilitacija je bila duga. Povratak je gradila sama, birajući projekte od uloge majke pornozvijezde ('Lovelace') do suradnje sa Stevenom Soderberghom ('Mosaic'), pa i autoironije u Scorseseovom filmu o turneji Boba Dylana.

Marc Maron je, prisjeća se, bio prestravljen glumiti uz nju u nadolazećem filmu 'In Memoriam'. Sharon ga je umirila: ‘Što ako bi to govorila Lynn?’ – misleći na njegovu pokojnu partnericu Lynn Shelton. ‘Mogu ti držati prostor, mogu nositi tu energiju s tobom.’ Redatelj Rob Burnett kaže da je takav pristup Sharon uspio značajno utjecati na Maronov nastup u cijelom filmu.

Sadašnjost i prihvaćanje

Stone je također preuzela ulogu glavne antagonistice u nastavku filma 'Nobody' utjelovivši lik Lendine, beskrupulozne vlasnica kasina. Odbila je kliše ruskog naglaska i dodala, kako kaže, ‘primalni podton, ali i klupski groove, kao da utvrđuje ritam svojim ratnicima’.

A privatno, odlučila se ne podvrgnuti estetskoj operaciji koja bi navodno riješila bolnu ozljedu brade iz mladosti. Kad su joj neočekivano promijenili uvjete ‘dogovora’, umjesto operacije objavila je selfie bez šminke i dobila tisuće lajkova uz jasnu poruku: ‘Starija sam. Imam nekoliko bora. I to je u redu.’