USREDOTOČENI NA SEBE

Glazba selfie generacije otkriva: Ljubav je popularnija od seksa, a najčešća riječ u stihovima je -'ja'

23.02.2018 u 11:17

Bionic
Reading

Glazba selfie generacije ocrtava samousredotočenost i materijalizam u usporedbi s glazbom od prije 20 godina, a najčešća riječ u stihovima danas je 'ja', i za 43 posto je češća nego 1998. kada je 'ti' bila najpopularnija riječ u pjesmama

Pokazalo je to istraživanje o evoluciji glazbe kroz zadnja dva desetljeća, od Spice Girls do Little Mixa, od Eltona Johna do Eda Sheerana i od Jamiroquaija do Stormzyja. U usporedbi popularne glazbe iz 1998. i hitova 2017./2018. analizirano je 200 pjesama i oko 73 tisuće riječi.

Slušamo glazbu o ljubavi, zdravoj prehrani i vježbanju

Pjesme danas imaju 20 posto više optimističnog i radosnog vokabulara, a riječ 'ljubav' se koristi 117 posto više u odnosu na 1998. Ne samo da smo sretniji i usredotočeniji na ljubav, nego pjesme uključuju više riječi i veći raspon vokabulara u pjesmama.

Možda kao rezultat usredotočenosti generacije Z na same sebe i na komunikaciju u digitalnom svijetu, seks je - uz pad od 69 posto - značajno manje popularna tema u glazbi nego 1998. Istovremeno, kako vanjski izgled dobiva na važnosti u stvarnom životu, tako popularnost povezanih riječi raste i u pjesmama, i to za 116 posto, pa je 'ljepota' doživjela rast od nevjerojatnih 2.300 posto. Utjecaj društvenih mreža i celebrity kulture potvrđuje i pojavu tema poput zdrave prerane i vježbanja u stihovima – riječ 'zdravlje' je 55 posto popularnije nego 2018., a 'tijelo' čak 428 posto.

Glazbenici vole brendove

Generacija Z odrasta uz pristup globalno poznatim brendovima što je vidljivo i iz stihova popularnih pjesama. Riječ 'brend' se koristi 180 posto više nego 1998., a razni brendovi su spomenuti 345 posto češće. Tako DJ Khaled pjeva 'Put that booty on that Gucci belt', a Little Mix tvrdi 'They call me Lamborghini'.

  • +9
Brit Awards 2018. Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Rezultati istraživanja predstavljeni su u povodu 20. obljetnice sponzorstva The Brit Awards od kompanije Mastercard.

'Od punk rocka do girl powera, glazba odražava svijet oko nas, pa je zanimljivo vidjeti kako se tekstovi danas razlikuju od onih prije 20 godina. Društvene mreže su 1998. jedva postojale, a od tada tehnologija ima sve veću ulogu u našim životima. Glazba zasigurno odražava ovo, no lijepo je vidjeti da nismo potpuno usredotočeni na sami sebe – slušamo pjesme koje govore o ljubavi više nego ikada', komentirala je tom prilikom Nicola Grant, direktorica marketinga i komunikacija za Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku kompanije Mastercard, koja je istraživanje i provela.