BLOG: PEDALIRANJE

Đir bajkom uz šibenske plaže i palme

08.05.2016 u 08:57

Krenite na more jer sada je tamo najljepše i provedite dobar bike vikend. To je baš dobra ideja za prve toplije dane. Ponesite svog ljubimca na dva kotača; na Jadranu nema još puno gostiju, nema ni gužvi na kakve smo navikli ljeti. Može se voziti šetnicama, proći tik uz more, voziti se po putovima uz palme i plaže, ali i izvan njih po nekoj od staza koje samo treba otkriti. Vožnja uz more je poseban bike doživljaj upravo sada jer more još nije toplo, ali zato lijepo hladi i uz povjetarac osvježava

Naravno, odvažni mogu krenuti i na neke od jačih rekreativnih izleta ili biciklijada, kojih ovog mjeseca ima puno na Jadranu. Otoci postaju velike bike atrakcije. Meni se pružila prilika da se provozam po zaleđu Primoštena i Šibenika pa to nikako nisam htio propustiti s obzirom na to da mi je za pedaliranje ostalo samo par sati poslijepodne. Nakon kratkog zagrijavanja od Vrpolja do Ražina, a budući da sam kao kontinentalac željan mora, spustio sam se do prve plaže. Barem na kratko. No to se pokazalo kao pravi potez jer nisam očekivao da ću toliko uživati, doduše, nešto manje voziti. Ali cilj je bio nešto vidjeti, popiti kavu i požuriti prema Vodicama koje su mi bile cilj.
I dok sam dvojio hoću li prema Brodarici ili poznatom turističkom naselju Solaris, evo, već sam uz more. Razveselila me manja skupina biciklista koji su stigli u autokamp iako je dijelom Solaris i veliko gradilište jer uređuje se sve, od okoliša do hotela. Čak se sadi i vinova loza ispred hotela 'Ivan' kako bi gosti osjetili što bolje dalmatinski i domaći štih. Hotel Jure će, pak, biti koncipiran za lifestyle ili nešto poput zabave na primjer u Miamiju, kao spoj hotelijerstva i zabave. Hotel 'Andrija' sprema se za najmlađe goste, djecu i obitelji. I dok lutam uz lijepe plaže i palme, zamijetio sam okus i miris koji su me privukli. Da, istovremeno naša velika prednost je predstavljanje lokalnih specifičnosti i tradicijskih običaja i proizvoda. Nisam požalio kada sam prvo posjetio Dalmatinsko etno selo koje je smješteno u sklopu Solarisa te mi je približilo čari nekih prošlih vremena.

Odmah sam zasladio dan orahnjačom. Pa to i treba biciklistima. Karakteristika ovog naselja usred urbanog kompleksa jest prisjećanje na djetinjstvo, običaje i vremena kad je sva hrana bila iz našeg podneblja ili čak iz vlastita vrta. A šibensko zaleđe pruža najzdravije i najkvalitetnije namirnice. Bakina sezonska kuhinja danas je oživljena. Domaćica sela bavi se svim poslovima koje su radile naše bake. U kamenom ambijentu dalmatinskog sela čuvaju se i prikazuju brojni stari običaji. Družio sam se s ljudima koji tu rade i pripremaju se za novu, čini se uspješnu sezonu. Nisam, doduše, sreo baku koja inače sama obrađuje vrt i u njemu uzgojeno voće i povrće priprema za zimnicu. Baka svakodnevno peče domaći kruh i druga jela. No ono što sam vidio i doživio iznenadilo me pa sam se u kamenoj kući najviše zadržao. Nikako ne propustite svjedočiti pravljenju jela ispod peke koje naprosto morate kušati.
I dok želim što više vidjeti i obići, barem na kratko odlazim malo do mora te šećem po tramontani, kao i mnogobrojni turisti. Razgledavam vodene atrakcije, od gusarskog broda do Palma beach cluba. Sunčam se prvi put ove godine, kao uostalom i brojni gosti iz Austrije. Pozitivni učinci mora na cijeli organizam odavno su poznati. More umiruje i obnavlja životnu energiju. Blagotvorno djeluje i oslobađa od svakodnevnog stresa. To mi točno treba, mislim si dok gledam kako da i sam napravim dobar selfie ili barem fotku. Ideju da zabodem, onako s guštom, kacigu u pijesak dao mi je jedan gost koji je tako slikao svoje japanke. A ja svoju kacigu. Šum valova, kako je to dobro čuti. Morski zrak opušta te revitalizira um i tijelo. I to neoboriva istina.
Dobro da imam dogovoren sastanak na terasi hotela 'Ivan' jer, evo, za prvi put sunčanja i plaže je dovoljno. A bit će još vožnje na biciklu i pedaliranja po Šibeniku i okolici. U društvu sam izvršne direktorice Solarisa Katarine Lilić i Maje Sulje iz marketinga. Naravno,  glavna tema je predstojeća sezona koja će, saznajem iz prve ruke, biti vrlo dobra, barem prema bookingu, dodaje Katarina. Pričamo i o cikloturizmu, kao i novim mogućnostima koje nam se otvaraju. A tu je i koncept koji Solaris njeguje, da svaki hotel ili ponuda bude posebna i tako privlači različite goste koji sve više i češće mijenjaju svoje navike i običaje, pa im se tako brzo treba i prilagoditi. Tako je hotel 'Andrija' zamišljen kao Kids hotel u kojem bi glavnu riječ vodila djeca, a roditelji su tu samo da plate, malo smo se svi našalili. No hotel za djecu i obitelji idealan je i za koncept obiteljskog pedaliranja i nadamo se svi da ćemo uskoro razveseliti goste bicikliste nekom inovativnom ponudom.

Put me dalje kroz Šibenik vodi prema Srimi i Vodicama, a i dan se polako bliži kraju. Zaista su ovdje u srednjoj Dalmaciji zalasci sunca najljepši. Razlog dolaska, osim što mi se zaista lijepo voziti od Srime prema Vodicama, jest i posjet biciklističkom prvaku Marku Fržopu. Poznat je po tome što pomiče svoje granice kako bi znao koliko vrijedi. Vrlo mudra izreka, dodao bih. Iako smo se sreli prije odlaska na put u Južnoafričku Republiku, s velikim mi je veseljem pričao o mogućnostima za biciklizam u zaleđu Šibenika, posebno još gotovo skrivenom dijelu NP Krka uzvodno od Skradinskog buka. Marko je otvorio i trgovinu s biciklima poznatih brendova poput Gianta, a tu su i proizvođači druge sportske opreme. Camelbak poznat po ruksacima i hidrataciji te Toplevel.si-Hrvatska, priznati proizvođač sportske prehrane.