BLOG: PEDALIRANJE

Bike inspekcija po Savskom nasipu na 5 ispod nule

  • +3

Zimsko bicikliranje uz rijeku Savu

Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Sve miriše na snijeg, barem u kontinentalnoj Hrvatskoj i na zagrebačkom području. Pet stupnjeva iznad nule, tako barem piše na novopostavljenom displeju kod Boćarskog doma na Savskom nasipu usred Zagreba. Namijenjen je rekreativcima kojih je uz Savu svakim danom sve više, bez obzira na hladnoću. Nakon što je ljetos postavljen uređaj koji pokazuje koliko je UV zračenje, Grad Zagreb i Hrvatske vode postavili su još jedan takav, puno veći i pregledniji, s velikim displejom. Tako da uz podatke o razini tlaka zraka i vlage, uređaj ispisuje i trenutno vrijeme, ali i datum i vrijednosti vodostaja rijeke Save od granice sa Slovenijom do Rugvice

Magla i niski oblaci nadvili su se posljednjih dana nad Zagreb. Tek je jedan dan bio sunčan i mene je 'uhvatio' pri obilasku nasipa prema Jankomirskom mostu i na Jarunu, dok sam se pri pedaliranju po magli doslovce smrznuo. To je bilo pravo zimsko bicikliranje i inspekcija zagrebačkog nasipa uz rijeku Savu. Inače, to je postala glavna bike prometnica, uz hodače i trkače tu je sve više biciklista. Savski nasip jedna je od rijetkih uređenih staza koja je izdvojena od ostalog prometa i zaista omogućava bezbrižnu rekreativnu vožnju, čak i po noći, jer je osvijetljena, a tamo gdje nije, dosta se dobro vidi od okolne rasvjete, npr. uz Jarun ili Bundek te naselja Prečko i Savica. Također, savski nasip mnogi koriste za brzi prolazak sa zapada na istok grada i obrnuto i to je svojevrsna biciklistička obilaznica grada.

Iako je vožnja biciklom po magli i niskim temperaturama definitivno neugodnija nego u toplijim razdobljima, ostao sam iznenađen velikim brojem biciklista. Doista, kada se zagriješ, nije tako loše. Ubrzo već razmišljam o tome da skinem pojedini dio odjeće. Ali ipak, moram u hitnu nabavu: trebaju mi poTkapa i bolje rukavice. Trebam nekako pokriti vrat i dio lica, ali i dalje ne znam što ću s rukama i prstima: kako ih zaštititi od hladnoće jer stalno nešto slikam, stajem, gledam, pa i zapisujem ili brišem nos ili moram nešto popiti ili grickati. I prsti su stalno 'goli' vani, iako imam rukavice na preklop, no ne pomaže. Rješenje je možda u duplim rukavicama, jedne tanke s kojima se može sve potrebno obaviti, pa i tipkati po mobitelu i onda na njih navući druge rukavice i njima' preklopiti' prste? Ili stvarno moram pronaći 'prave' rukavice i što prije vidjeti što se nudi. Vratimo se u maglu, koji Celzijev stupanj iznad nule i vjetar koji se stvorio ni otkuda. Noć se počela spuštati u trenu, a na nasipu je rekreativaca samo više, a ne manje. Biciklistima se samo vide oči, a i trkači su se dobro zamotali. Sada stvarno zavidim našim bike frendovima iz Istre, Primorja i s naših otoka koji i dalje bicikliraju jednako intenzivno kao i ljeti. Kako i ne bi, na 15 stupnjeva je biciklistima idealno i kako na fejsu vidim, ima ih po Učki, Platku, od Krka do dalmatinskih otoka. I još su im dani dulji jer voze po vedrini, pa i zbog visine uhvate koju minutu dana više. Tako gledam na fejsu, Riječanka Marija Mrvoš je stavila na svoj profil sliku sa svoje 'zverke': na brzinomjeru je pisalo 146 km! Toliko je, naime, prešla u jednom danu. Bio sam ljubomoran i na Mariju i na bicikl zvan 'zverka'. Dva tjedna nisam pedalirao jer me uhvatila gadna zubobolja. Činilo mi se da ne mogu nikamo i da nikada više neću ni moći. Pokušavam, naime, opravdati dvotjedno odsustvo Pedaliranja, ali nemam dojam da sam uvjerljiv. No kada sam se oporavio, odmah sam ponovno probiciklirao, doduše tu, doma, uz Savu. Baš mi nije pametno odmah van i to uz Savu koja još dodatno 'hladi'.

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Virb camera i Cube na 'savskom testu

Prvi put snimam i testiram Virb Elite kameru, Garminov ponosni proizvod. Tako da je jedna galerija fotografija snimljena s okvira bicikla i moje kacige. Ostatak su Nikon i mobitel, foto opreme ipak nikad dosta. Veselim se suradnji s Garminom, tako da ću imati priliku predstaviti vam mnoge proizvode i sportske uređaje, ujedno ih testirati i, naravno, koristiti se njima te Vam opisivati kako ih je bilo koristiti. Oni koje zanima mogu pogledati i više o Garminovoj ponudi na www.garmin.hr. A ja ću pomoći pri eventualnom odabiru. I, naravno, što je još važnije, zajedno ćemo podizati svijest i kulturu korištenja dodatne opreme, prije svega navigacijske i ostale koja podiže adrenalin i povećava aptetite, testira naše mogućnosti i daje dobar osjećaj sigurnosti. Ovih dana su me također razveselile vijesti iz Kiendl sporta o novoj i redizajniranoj web stranici. Moj ponosni sponzor čiju pilu Cube i sam vozim, tako će na pregledniji i funkcionalniji način bolje i informativnije predstaviti svoju biciklističku ponudu. Naravno da su udarne teme, koje su ovih dana 'in', Cannondale i Cube modeli za 2015. godinu, akcijske cijene za ovogodišnje Cube modele te veliki izbor trenažera i dodatne opreme za zimu i sl. I novo, samo u Kindl sportu ekskluzivno možete nabaviti Garminov novi napredni multisport GPS sat Forerunner 920XT. Pogledajte inovativnu i modernu web stranicu kiendl-sporta s novim sadržajem i mogućnostima na www.kiendl-sport.hr

I kada smo već kod Cube bicikala, moram reći da se moj robusni MTB Cube AMS 130 odlično snašao u novim prilikama, od mekog terena i blata do hladnoće i svega ostalog. Imam dojam da on vozi mene, a ne ja njega. Taman sam pomislio da više do proljeća neću moći baš po cijeloj turi do Jankomira jer staza po nasipu nije uređena, već da ću morati po cesti, no Cubica se fakat bolje snašla od mene. Zapravo, moje je samo da vozim, a moj bicikl me nosi. Dobro, uz suspenziju i Foxove vilice i meni neobično drag široki okvir, široke gume i dvostruke felge čine očito puno za ugodnu i sportsku vožnju. Ne kažu bez razloga da je neprikosnoven na mekoj travnatoj podlozi i u šumi. Pojavile su se nedavno male boljke i neka pucketanja na pedali, no sada više ničeg nema, očito mu odgovara hladnije vrijeme. Težak je samo 13 kg, a krasi ga široki okvir, tako se rašire ruke vozača, čime se postiže stabilnost bicikla. Vozimo se tako i dalje Cube i ja, dalje.

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld



Do toplane, Bundeka i starog Savskog mosta

Turu nastavljamo od Savskog mosta prema Mostu mladosti i Mostu slobode. Ako se tako još uvijek zovu, a i nikada nisam znao koji je koji. No idem do toplane i natrag po drugoj obali uz Bundek. Novost: postavljen je info punkt s tokom rijeke Save kroz Zagreb, pregledna karta koja će poslužiti za orijentir i ujedno je poučna, pa se mogu vidjeti sve preljevne i mjerne točke i Sava i njene pritoke. Uz već spomenuti displej, u posljednje vrijeme postavljeno je nekoliko novih skulptura koje djeluju opuštajuće pa sam neke sam fotografirao. Postavljeni su i trenažeri kod Savice, ali je u funkciji samo jedan jer je netko ukrao pedale s preostala dva. Postavljeni su i prijenosni sanitarni boxovi. Konačno se i toga netko sjetio. Zaista, na nasipu dugom pet kilometara, gdje zna biti i tisuće posjetitelja, nije bilo WC-a. Za sada su dva kod srednjeg mosta, odnosno kluba Močvara. Dio uz Savicu nema rasvjetu, ali je i to u planu da se napravi. Najbolji je dio uz Bundek i hipodrom s druge strane Save. Sve je novo, i staza i rasvjeta. I tako cijelom dionicom do Savskog mosta. Projektant mosta u Zapruđu nije mislio na bicikliste i još puno toga, pa da bi se prešlo na drugu stranu, mora se bicikl dići po stepenicama, a s druge novozagrebačke strane je metalni kanalić za bike, pa je lakše. No zato je vožnja ful dobra, a s ove južne strane ima manje ljudi pa se može brže voziti. Stari Savski most druge godine također ide u obnovu, pa će prelazak biti ugodniji i za pješake i za bicikliste. A uredit će se staro okretište tramvaja i autobusa kojim prolazi veliki broj ljudi i biciklista. Osim što su kocke u podlozi, tamo se ne zna tko treba gdje ići pa je prolazak između buseva i tramvaja i pješaka ponekad zamarajući. Na lijevoj obali, uz Boćarski dom pa uz Kockicu sve do Močvare, s vremenom će trebati proširiti stazu jer je tu previše posjetitelja, pa se poslijepodne ili vikendom ponekad jedva prolazi biciklom.

Još malo o fotkanju i snimanju – za one koje zanima doživljaj s akcijskom kamerom Garmin Virb Elite. To je mala revolucija u snimanju s bicikla. Za sada, u laganoj vožnji uz Savu napravio sam niz uspješnih fotki i to vozeći po neravnoj podlozi; rezultati su iznenađujući. Stabilizacija slike i videa je savršena. Sviđaju mi se boje i široki, pomalo zaobljeni, kadar. No pravi foto izazovi tek slijede, a akcijska kamera će mi pokazati što sve može. Svi želimo danas svoj uspjeh podijeliti s drugima, a Virb kamera to omogućuje. Jer, moglo bi se u današnje vrijeme reći, što nije bilo na fejsu - nije se ni dogodilo. Virb nam omogućuje da i objavimo svoj uspjeh! Tako bilježimo fotkom i videom gdje smo sve bili i snimili neki dobar spust, penjanje po planinama ili neki dobar adrenalinski prizor. Kamera ima robusno i vodootporno kućište, snima tri sata u visokoj HD rezoluciji, a fotke imaju 16 megapixela. Može istovremeno i snimati i fotografirati. Virb ima i GPS, wi-fi, visinomjer, a aplikacije omogućuju spajanje preko aplikacija za iphone i Android. Kamera koristi SD karticu tako da je transfer podataka jednostavan, a može i 'zaroniti' do jednog metara dubine. Garmin Virb Elite camera je odlična za bicikl, planinarenje, rafting ili aktivnosti u zraku i postat će neizostavan dio opreme za akciju u prirodi.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!