KONTRAPRODUKTIVNO

Žene ne žele gledati krupne modele

19.03.2010 u 12:36

Bionic
Reading

Iako modna industrija u zadnje vrijeme pokušava ponovo promovirati zdrav izgled i obline, pokazalo se da žene zapravo ne žele gledati XL modele u reklamama

Prema istraživanju koje je provelo Sveučilište države Arizone, krupniji modeli teže će uvjeriti kupce da trebaju kupiti baš taj proizvod koji promoviraju, jer će ih pogled na njih potaknuti da se osjećaju loše zbog samih sebe.

'Vjerujemo da je malo vjerojatno da će se velik broj brendova odlučiti angažirati krupne modele za reklame', rekao je Naomi Mandel, izvanredni profesor marketinga na Poslovnoj školi W.P. Carey na Sveučilištu države Arizone. 'Otkrili smo da su pretili potrošači pokazali niže samopoštovanje i zbog toga vjerojatno i manje entuzijazma za kupnju proizvoda nakon što su bili izloženi reklamama s modelima, bez obzira na njihovu veličinu (u odnosu na oglase bez modela). Također, potrošači normalne težine pokazali su niže samopoštovanje nakon izloženosti reklamama s umjereno teškim modelima, poput onih u kampanji za kozmetiku Dove (kampanja Real Women).'

Znanstvenici su u sklopu studije pitali žene s malim, normalnim i visokim indeksom tjelesne težine kako se osjećaju nakon gledanja oglasa s mršavim, normalnim i XL modelima. Mršava žena s niskim indeksom tjelesne mase osjećala se dobro nakon što bi gledala oglase s modelima svih veličina, jer bi se identificirala s mršavim modelima i suosjećala s težima. Žene s visokim indeksom tjelesne mase osjećale su se velike u odnosu na idealizirane mršave modele, a poistovjećivale bi se s većima. Žene prosječne težine osjećale bi se mršavo i dobro kada bi bile izložene reklamama s mršavim modelima, ali i loše i debelo kada bi gledale reklame s modelima veće težine.

Krupni modeli mogli bi izazvati pozitivan efekt u oglasima za, primjerice, proizvode za mršavljenje i slične tako što bi žene naveli da misle dovoljno loše o sebi da odluče potrošiti novac na te stvari.