unosan biznis

Velike promjene u beauty industriji: Još jedan gigant okreće se luksuznim parfemima

19.09.2023 u 13:47

Bionic
Reading

Zaokret na tržištu dogodio se kada je Kering za 3,5 milijarde eura kupio Creed, a LVMH završio godinu s profitom od prodaje parfema u iznosu od 7,7 milijarde eura. U igru se sada uključuje i Richemont

Usred rastućeg tržišta luksuznih parfema, grupacija Richemont povećava ulaganja u svoj beauty ogranak otvaranjem novog odjela Laboratoire de Haute Parfumerie et Beauté kojim se žele nametnuti kao jedan od ključnih igrača ove skupocjene industrije.

Ovaj potez dolazi u trenutku kada i glavni konkurenti ulažu astronomske iznose u proširenje svojih beauty odjela. Primjerice, Kering je početkom godine za 3,5 milijarde eura kupio kultni Creed, dok je Puig investirao značajan novac u zanatski brend parfema Byredo.

'Luksuzni modni brendovi ulaze u beauty industriju kako bi prodrli u širu potrošačku publiku nakon gotovo dvostrukog povećanja cijena svojih glavnih proizvoda. Međutim, za to je potrebno skaliranje ponude' pojasnila je analitičarka Bernsteina Maria Meita.

Nova divizija Richemonta osmišljena je da učini upravo to, pomažući svojim robnim markama koje prodaju parfeme (Cartier, Van Cleef & Arpels, Chloé, Dunhill, Alaïa i Montblanc) da značajno povise broj klijenata.

Proteklih su godina luksuzni modni brendovi investirali velike iznose u vlastitu proizvodnju i prodaju parfema, koja im se vratila i kroz osjetan profit. Ipak, mnogi se i dalje okreću prodaji i proizvodnji kroz etablirane kompanije kao što su L’Oréal, Estée Lauder i Coty.

Suradnje s vanjskim brendovima omogućuju im pristup širem tržištu i pozicioniranje proizvoda u skaliranu ponudu, no in-house prodaja dugoročno je isplativija. To najbolje pokazuju rezultati LVMH-a čiji parfemi brendova poput Diora i Loewea 'prodaju sami sebe' te donose zaradu od 7,7 milijardi eura godišnje.

Kering i Richemont sada žele učiniti isto, gradeći vlastiti in-house beauty ogranak s vrhunskim stručnjacima koji će na tržište staviti nekolicinu novih brendova parfema sa širim cjenovnim rangom.

Sve navedeno ukazuje na velike promjene u beauty industriji kojom je vladala nekolicina kompanija s gotovo potpunom kontrolom nad proizvodnjom i prodajom parfema.

No, s obzirom na vrtoglave prihode koje luksuzna beauty industrija donosi, velike kompanije sve su više svjesne potrebe za ulaganjem u vlastite proizvode koji bi uskoro mogli u potpunosti preuzeti tržište.