MANJI RIZIK

Uz ove namirnice zaštitite se od bolesti

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 23.09.2013 15:52
  • Objavljeno 23.09.2013 u 15:52
mahunarke

mahunarke

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Donosimo vam pregled šest vrsta super namirnica koje jamče dug život i odlično zdravlje

Kad se počne govoriti o zdravlju, imunitetu i svemu onomu što je potrebno kako bi se to održalo, mnogi ljudi ne žele ni slušati jer misle da je riječ o iznimno kompliciranim savjetima. No jako se varaju.

'Spriječiti razne vrste bolesti poput karcinoma ili

srčanih bolesti nije tako komplicirano kako ljudi misle. Točnije, vrlo je jednostavno', istaknuo je dr. Joel Fuhrman, autor vrlo uspješnih knjiga 'Eat to Live' i 'Super Immunity'. On predlaže da se i sami uvjerite u istinitost njegovih riječi te da u prehranu uvedete šest vrsta namirnica koja će vam sačuvati dobro zdravlje.

Zeleno povrće
Zeleno lisnato povrće poput salate ili blitve trebate jesti što češće, po mogućnosti svaki dan barem dva puta. Zeleno povrće obiluje zdravim sastojcima koji će spriječiti nastanak raznih bolesti, uključujući i onih najopasnijih. Zelenilo možete jesti kao prilog, a možete kuhati i zdrava variva. Izbor je na vama, ali svakako uvrstite zeleno lisnato povrće u prehranu.

Mahunarke
Mahunarke su hranjivi gusti ugljikohidrati koji dolaze s puno vlakana, a zbog toga ih vaše tijelo lako probavlja. Oni imaju stabilizirajući učinak na šećer u krvi. Višestruke studije pokazuju da grah može smanjiti rizik od raka debelog crijeva, kao i drugih vrsta karcinoma. Dakle, znate što vam je činiti…

Luk

Vjerovali ili ne, sve vrste luka ulaze u super hranu! Zašto? Zato što luk ima visoke koncentracije flavonoida koji blagotvorno djeluju na imunitet te sprečavaju nastanak najrazličitijih vrsta bolesti. I bijeli i crveni luk imaju spojeve koji djeluju antikancerogeno te kod ljudi koji imaju rak potiskuju rast novih stanica.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Zeleno povrće biste trebali jesti što češće
Gljive
Koje god gljive da preferirate – šampinjone, lisičarke ili možda vrganje – samo navalite! Zašto? Zato što gljive imaju hranjive tvari koje se bore protiv upala, sprečavaju oštećenje DNK i još mnogo toga. Usto, dokazano je da sastojci gljiva dovode do smanjenja rizika od raka dojke i maternice.

Bobičasto voće
Bobice dolaze u šarenim bojama jer sadržavaju snažne antioksidanse poput flavonoida, a oni čine čuda za ljudsko zdravlje. Istraživanjima je dokazano da bobičasto voće povećava moždane snage, sprečava nastanak raka te smanjuje krvni tlak. Ne treba zanemariti ni to da je riječ o zaista ukusnom voću…

Sjemenke
Bundevine, suncokretove ili bilo koje druge sjemenke iznimno su zdrave namirnice. Bogate su bjelančevinama i mineralima. Mnoge od njih sadržavaju i omega 3 masne kiseline, kalcij, željezo i cink. Posebno je hvaljen lan koji se savjetuje ženama s obzirom na to da njegovi sastojci sprečavaju razne ženske bolesti.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi