ZA ZDRAVLJE I VITKOST

Upoznajte povrće s najmanje kalorija

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 25.02.2014 15:43
  • Objavljeno 25.02.2014 u 15:43
povrće

povrće

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Što odabrati u velikoj ponudi povrća? Donosimo vam popis namirnica uz koje ćete biti zdravi i vitki, a njihova priprema oduzet će vam minimalno vremena

Povrće je izvrstan saveznik u borbi protiv viška kilograma, ali i u nastojanjima za očuvanje dobrog zdravlja. No nije sve povrće isto. Napravili smo popis zdravog povrća koje broji najmanje kalorija, što znači da ga možete jesti kad god želite i u količinama koje želite. Ne samo da ćete biti vitki, nego ćete biti i zdravi, jer svaka od ovih namirnica sadrži važna nutritivna svojstva koja pridonose očuvanju i poboljšanju zdravlja. Dobra je vijest i to što je priprema tih namirnica brza i jednostavna.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Povrće je idealan saveznik u očuvanju vitkosti i zdravlja
Cvjetača
Ako želite biti vitki i zdravi, cvjetača je namirnica koja se što češće treba naći na vašem meniju. Gotovo da ne sadrži mast, ima malo ugljikohidrata, a samim time i vrlo malo kalorija. Točnije, 100 grama svježe cvjetače ima svega 25 kalorija. Budući da sadrži fitonutrijente, idealna je za prevenciju različitih vrsta raka. Preporučena doza cvjetače za zdravlje i vitkost je tri puta tjedno. Ovo ukusno povrće može se pripremiti na različite načine, a najdjelotvorniji je kuhanje na pari, čime zadržava sva važna nutritivna svojstva.

Brokula

Uvjerljivi broj jedan na ljestvici povrća koje može spriječiti razvoj ozbiljnih bolesti poput srčanih i nekih vrsta karcinoma je brokula. Upravo zato znanstvenici je vrlo često proučavaju i gotovo svakodnevno otkrivaju nove zapanjujuće činjenice o njoj. Brokula ima snažna antioksidativna svojstva koja jačaju imunitet i poboljšavaju zdravlje. Uz to, sadrži vrlo malo kalorija – svega 34 na 100 grama. Od njenih vrijednih nutritivnih svojstava, valja izdvojiti vodu, bjelančevine i dijetalna vlakna, a mast i ugljikohidrati zastupljeni su u vrlo malim količinama. Može se pripremati na mnoge načine, a najzdravija je kada se kuha na pari.

Šparoge

Iako ima malu energetsku vrijednost, šparoga se može pohvaliti velikom nutritivnom vrijednosti - 100 grama ima svega 20 kalorija, što nije čudno jer najveći dio njezina sastava čini voda. Bogata je mineralima i vitaminima, a ima vrlo malo masti i ugljikohidrata. Šparoga ima magična svojstva kod problema s probavom, odnosno

opstipacije, pomaže kod slabokrvnosti, a preporučuje se i kao zdrava namirnica za dijabetičare. Šparoge sadrže i flavonoid koji smanjuje kolesterol, jača oslabljene kapilare i snižava krvni tlak. Baš kao i svako drugo povrće, i šparoge se mogu pripremati na različite načine, a najzdravije je da ih skuhate u kipućoj vodi te potom minimalno začinite.

Kelj
Ovo zeleno povrće idealno je za mršavljenje jer 100 grama kelja sadrži svega 50 kalorija. Kelj je bogat mineralima i vitaminima, a izvrstan je izvor kalcija, željeza i magnezija. Posebno ga se hvali zbog vitamina C koji sadrži u velikim količinama. U samo jednoj glavici sirovog kelja nalazi se 120 miligrama vitamina C, što čini 200 posto od preporučenog dnevnog unosa! Kelj ima mnoga blagotvorna svojstva, a ponajviše se izdvaja kao namirnica koja može preventivno djelovati protiv raka, i to posebno raka dojke i jajnika. Osim toga, kelj je na glasu i kao povrće koje jača imunitet. Načini na koje se kelj može pripremiti zaista su brojni, ali ako želite zadržati njegova vrijedna nutritivna svojstva, kuhajte ga na pari.

Blitva
Ovo lisnato povrće jedno je od najsiromašnijih kalorijama. Naime, 100 grama blitve sadrži svega 20 kalorija, što znači da je idealna namirnica za sve one koji žele smršavjeti. Iako je lagana, blitva je zasitna i dugo ostaje u probavnom traktu pa nećete brzo ostati gladni. Bogata je magnezijem, željezom, vitaminima B i C te ima tzv. balastne tvari koje blagotvorno djeluju na crijeva i na taj način poboljšavaju rad probave. Prilikom pripreme blitve pripazite da je ne kuhate predugo, dovoljno je svega pet do sedam minuta. Ako je kuhate dulje, izgubit će svoja vrijedna nutritivna svojstva. Najzdravija je blitva na lešo, kao izvrstan prilog ribi.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi