VOZILI SMO

Toyota Land Cruiser konačno na domaćem terenu

23.12.2009 u 12:42

Bionic
Reading

Toyotin Land Cruiser s razlogom spada u sam vrh terenskih vozila koja ne poznaju nepremostive zapreke, a u posljednjoj generaciji Japanci su ga dodatno unaprijedili i vizualno i tehnički. Novi Land Cruiser predstavljen nam je na Sljemenu

Koliko je Land Cruiser popularan među ciljanom klijentelom, dovoljno govori podatak da, unatoč padu potražnje za velikim rastrošnim automobilima i recesiji koja je snažno prodrmala automobilsku industriju, Toyotin najveći terenac bilježi 15-postotni globalni rast prodaje.

Tradicionalno konzervativni Japanci nisu se bili spremni kockati s dobitnom kombinacijom, pa su tako dimenzije i arhitektura ostali praktički nedirnuti, dok se najveće promijene odnose na dizajn i pogon.

Land Cruiser je dobio novi izgled prednjeg i stražnjeg kraja, zbog čega djeluje nešto agresivnije i modernije. Vizualne preinake rezultirale su i nižim koeficijentom aerodinamičkog otpora koji sada iznosi 0.35 Cd, a LED stražnja svjetla osim sigurnosti pridonijela su i atraktivnijem izgledu. Novi Land Cruiser je 45 mm duži i 10 mm širi od svog prethodnika.

Land Cruiser je zadržao klasičnu arhitekturu karoserije na okviru sa 11 posto većom krutošću u svrhu superiornih terenskih voznih osobina, a kako bi bio što udobniji na asfaltiranim prometnicama te pružao što bolje vozne osobine na zavojitim cestama, Japanci su ga opremili kinetičkim dinamičkim sustavom ovjesa s elektroničkim upravljanjem, koji optimizira učinak prednjih i stražnjih stabilizatora. Tu je i promjenjivi prilagodljivi sustav ovjesa (AVS) koji omogućava vozaču precizno podešavanje voznih karakteristika u tri različita stupnja: 'normal' - normalni način rada za svakodnevnu vožnju, način rada 'comfort' za poboljšanje udobnosti pri vožnji umjerenim brzinama i 'sport' - sportski način rada za bolje upravljanje karoserijom i precizan odaziv upravljača u vožnji po zavojima.

Prilazni kut od 32 stupnja, odlazni od 25 i kut nagiba od 45 stupnjeva dovoljno govore u prilog onog što Land Cruiser može izvesti u bespućima, a kako bi trakcija i kretanje ostali predvidljivi u svim uvjetima, brine se svemoćna elektronika. Stalni pogon na sva četiri kotača s blokadom stražnjeg diferencijala elektronski je nadziran. Novitet je kontrola sporog kretanja - crawl control – koja omogućava podešavanje osjetljivosti prijenosa ovisno o vrsti podloge te pomaže vozaču pri sporom kretanju uzbrdo ili nizbrdo. Tu je i multi-terrain ABS kalibriran za skliske podloge, a novitet je i multi-terrain zaslon koji pomoću četiri kamere smještene u prednjem braniku i retrovizorima te zaslonu na središnjem grebenu omogućava vozaču bolju preglednost pri malim brzinama.

Novi Land Cruiser nudit će se s izborom dva motora. Dizelski 3.0 D-4D razvija 173 KS pri 3.400 o/min i 410 Nm od 1.600 do 2.800 o/min, ubrzava automobil s mjesta do 100 km/h za 11,3 sekunde te prosječno troši 8,1 litru goriva u kombiniranom europskom ciklusu. Benzinski četverolitreni V6 razvija 282 KS pri 5.600 o/min i 385 Nm pri 4.400 o/min. S ovim motorom Land Cruiser do stotke ubrzava za 9,2 sekunde te prosječno troši 10,8 litara.

Dizelski model dostupan je s ručnim šesterostupanjskim ili sekvencijalnim peterostupanjskim automatskim mjenjačem, dok je benzinski model isključivo dostupan s automatikom.

Cijena osnovnog modela s trojim vratima i trolitrenim dizelskim motorom kod nas će iznositi 314.580 kuna, dok najprestižniji model sa 4.0 benzincem košta 587.265 kuna.