TEST

Toyota Hilux D-4D Pick up - nezaustavljivi šljaker

26.04.2013 u 14:28

Bionic
Reading

Veličina je bitna. Svatko tko vam kaže suprotno, vjerojatno nikad nije vozio Toyotu Hilux

Impozantne dimenzije nisu jedina karakteristika japanskog kamioneta. Hilux je prije svega poznat po izdržljivosti koju je stekao u gotovo 50 godina proizvodnje i čak sedam generacija. Čak je i Top Gear na zabavan način dokazao da je ovaj automobil praktički neuništiv a razlog leži u - jednostavnosti građe i provjerenoj tehnologiji.

Kod Hiluxa je sve podređeno radnim performansama pa praktički nema tog zadatka koji ovaj automobil neće moći obaviti. Neovisno o tome je li riječ o prijevozu glomaznog ili teškog tereta, vuči ili pak prelasku zahtjevnih terena, najveća Toyota ne razočarava.

Automobil je opremljen trolitrenim dizelskim motorom koji razvija 171 KS i 360 Nm te ih na stražnje ili sva četiri kotača prenosi putem peterostupanjskog automatika. Za zahtjevnije zadaće tu je reduktor i blokada stražnjeg diferencijala, što znači da prilikom osvajanja bespuća tek serijske gume mogu biti slabija karika.

Od Hiluxa se uvijek očekuje da nešto tegli u prtljažniku, no kad je on prazan, glomazna Toyota sklona je zabaciti stražnji kraj kao od šale. Hilux ima poprilično veliki krug zakretanja, a i osjećaj za upravljačem je više kamionski nego automobilski. S obzirom na odstojanje od tla te meki ovjes, karoserija je sklona naginjanju u zavoju, no Hilux ionako nije automobil kojim ćete pokušati oboriti rekord u slalomu.

Pravocrtne performanse zato su i više nego na nivou, a moramo priznati da Hilux nije ni onako rastrošan kako bismo očekivali. Moderni dizelaš radi mirno i uglađeno, a premda mu reakcije baš i nisu trenutne, u rezervi uvijek ima i više nego dovoljno snage za ugodna iznenađenja. Tako će, primjerice, automobil do stotke ubrzati za 12 sekundi i pojuriti do 175 km/h.

Hilux nudi udoban smještaj za petero odraslih putnika, a s opremom City razveselit će i one navikle na sofisticiraniju elektroniku poput multimedijalnog sustava s ekranom osjetljivim na dodir i kamerom za lakšu vožnju unatrag. Korišteni materijali djeluju kao da će trajati sto godina, a moramo priznati da su i sjedala bila neočekivano udobna čak i nakon duže vožnje.

Zaključak je jednostavan: ako vam treba radni stroj, s Hiluxom ne možete pogriješiti i svakako ga treba uzeti u obzir.

Proizvođač: Toyota
Model: Hilux 3.0 D-4D
Vrsta motora: 3,0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.982 cm3
Snaga (kW/KS): 126/171 @ 3.800 o/min.
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.400 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,5/10,2/7,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 12 s
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 5.140/1.850/1.760
Cijena do registracije: 281.000 kuna