TEST

Toyota Aygo 1.0 VVT-i - vježba iz jednostavnosti

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 12.12.2011 10:18
  • Objavljeno 12.12.2011 u 10:18
Toyota Aygo 3

Toyota Aygo 3

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Teško je odrediti trenutak kad su automobili postali previše komplicirani, no vjerojatno ćete se složiti da je apsurdno da današnji predstavnici luksuznog segmenta raspolažu s više linija softverskog koda od najelitnijih borbenih zrakoplova
tportal

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Automobili poput Ayga, stoga, pravo su osvježenje. Jednostavnost je prva riječ koja nam pada na pamet kada trebamo opisati najmanji automobil u Toyotinoj ponudi, a nju izgovaramo s osmijehom na licu.

Aygo je malen, robustan, direktan, pregledan i začuđujuće praktičan za svakodnevnu uporabu, također je štedljiv, a za njegovim se upravljačem nećete osjećati kao građanin drugog reda.

Iako naizgled ne djeluje mnogo veće od Smarta, u Aygo stane četvero odraslih putnika i 100-tinjak litara prtljage. Komande su jednostavne i pregledne, a ergonomija besprijekorna, iako bismo voljeli da se upravljač može podešavati i po dubini, a ne samo visini. Zahvaljujući inteligentnom dizajnu pretinca ispred suvozača (odnosno nedostatka istog) te tankih naslona prednjih sjedala, straga mogu sjediti i natprosječno visoki putnici, pa se s Aygom moguće zaputiti i na duže rute, a ne samo u gradsku vožnju.

Na otvorenoj cesti, doduše, dolazi do izražaja slaba izolacija buke pa maleni agregat, koji inače ugodno reži u gradu, nakon nekog vremena počne ići na živce. Također mu nedostaje 'force' za nagla ubrzanja pa pretjecanja treba odrađivati strateški, a do izražaja dolazi i nešto veća potrošnja prilikom viših brzinskih prosjeka.

Zato Aygo najbolje lice pokazuje u gradu. Direktan upravljač i peterostupanjski mjenjač kratkih prijenosnih omjera idealna su kombinacija za brzo manevriranje gradskim gužvama. Ovjes je krući no što bismo očekivali od gradskog automobila, no veoma predvidljiv, s laganom nastrojenosti podupravljanju, ukoliko pretjerate.

Naposljetku, valja napomenuti da je Aygo brat blizanac Peugeota 107 i Citroena C1. Trojac se gradi na istoj platformi u Češkoj te, u osnovi, dijeli sve značajke osim izgleda. Kad smo već kod ovog potonjeg, testna izvedba od ostalih se modela razlikovala opremom Color Edition koja bi elementima interijera u boji karoserije te efektnim aluminijskim felgama trebala zadovoljiti ukuse individualaca.

Proizvođač: Toyota
Model: Aygo 1,0 VVT-i
Vrsta motora: 1,0, tri cilindra, benzin
Obujam: 998 cm3
Snaga (kW/KS): 50/68 @ 8.000 o/min
Okretni moment (Nm): 93 @ 3.600 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,8/5,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,2
Maksimalna brzina: 157 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.415/1.615/1.465
Cijena do registracije: 69.300 kuna

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi