TEST

Toyota Auris Touring Sports 2.0 D-4D - samozatajni radnik

13.12.2013 u 14:10

  • +7

Toyota Auris Touring Sports 2.0 D4-D

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Karavani, baš kao i kompaktne limuzine, nisu prvi izbor Hrvata, no proizvođači se zasad ne bave analiziranjem ovog fenomena, već izbacuju jedne i druge po planu i programu te čekaju da nam sine ono što je većini Europljana već odavno sinulo

A to je da karavani nisu ružnije verzije kompakata, već itekako sposobna vozila čija bilanca minusa i plusova debelo vuče na potonju stranu. Uzmimo za primjer novi Auris Touring Sports - iza nabrijanog imena zapravo stoji izuzetno praktičan automobil, atraktivnog dizajna i vrlo dobrog omjera uloženog i dobivenog.

Karavanski Auris, unatoč podjednakom međuosovinskom razmaku, duži je od hatchbacka za gotovo trideset centimetara, što se u unutrašnjosti pretvara u 510 litara obujma prtljažnika, odnosno čak 1.650 s preklopljenom stražnjom klupom. Utovarna površina je pritom dobro iskoristiva, a jedinu manu tijekom transformacije možemo uputiti na račun prozora poklopca prtljažnika koji je doista premalen, zbog čega pati preglednost.

Četvero odraslih putnika u Auris će se smjestiti bez problema iako se Toyota ne hvali ponajvećom prostornošću u klasi. Materijali su kvalitetni, ugodni na dodir, sjedala udobna, ergonomija na razini, a entuzijasti će Toyoti zamjeriti tek to što sve zajedno izgleda pomalo sterilno i nemaštovito. Uopće ne sumnjamo u to da će dugotrajnošću Aurisov interijer nadmašiti neke konkurentske europske modele, no sumnjamo da će vam izmamiti osmijeh na lice.

Ukoliko automobil ionako doživljavate kao radni stroj za prijevoz od točke A do točke B, onda je Auris za vas prava mjera. S ovjesom koji je podešen za udobnu, a ne dinamičnu vožnju, ručnim šesterostupanjskim mjenjačem čiji su prijenosni omjeri podešeniji za štedljivu, a ne, još jednom, za dinamičnu vožnju i električnim servoupravljačem koji je podešeniji za lagano manevriranje kroz gradske gužve, a ne, opet, za dinamičnu vožnju te kočnicama koje ju također baš ne vole, Auris je automobil koji će se bolje snaći gutajući kilometre autoceste, nego serpentine kakve zavojite prometnice.

Izolacija buke je odlična, a valja priznati da se i dvolitreni dizelaš pokazao izuzetno rafiniranim i štedljivim pandanom pa nikako ne možemo shvatiti Toyotin sve veći animozitet prema ovoj tehnologiji. Moderni common-rail pokazao se i zadovoljavajuće elastičnim, a iako se na papiru 124 KS čini pomalo anemično, u praksi ova kombinacija s tonu i pol teškim automobilom funkcionira i više nego dobro za svakodnevne potrebe.

Auris ostavlja dojam zaokruženog proizvoda koji je dovoljno dobar da zna da se ne mora gurati u prvi plan. Samozatajan je to automobil koji će obaviti sve što pred njega stavite, a nerijetko će vam se podići obrve u čudu kad vidite što sve stane u njega. Doplata od 8.000 kuna u odnosu na hatcback jeiz istog razloga opravdana ukoliko vam treba više prostora, a niste spremni prijeći na monovolumene.

Proizvođač: Toyota
Model: Auris 2.0 D-4D Touring Sports
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 91/124 @ 3.600 o/min.
Okretni moment (Nm): 310 @ 1.600-2.400 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,3/7,7/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,2
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.560/1.760/1.460
Cijena do registracije: 173.100 kuna (osnovni model: 124.200 kuna)