TEST

Toyota Auris 2.0 D-4D - na pravom putu

19.07.2013 u 15:32

  • +8

Toyota Auris 2.0 D-4D Sport

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Sviđa nam se smjer u kojem je Toyota krenula. Japanci su odlučili zadržati visoku razinu kvalitete i pouzdanosti svojih automobila, uz dašak više emocija. Nove Toyote više nisu onako bezlične kao prije

Jasan pokazatelj je novi Auris koji ostavlja dojam potpuno drugačijeg automobila od svojeg prethodnika. U Toyoti su odlučili djelomično odbaciti konzervativnost, pa njihov konkurent u kompaktnoj klasi segmenta C, poznatoj i kao Golf klasa, sada izgleda bolje nego ikad prije. Barem kada je vanjski dizajn u pitanju. Dok su došli do unutrašnjosti, Toyotini dizajneri kao da su izgubili inspiraciju ili se prepali, pa interijer djeluje dosta nemaštovito i sterilno u usporedbi s vanjštinom i konkurencijom.

Udobnost je Aurisova jača strana. Premda je automobil niži nego prije, na stražnju klupu će se lako smjestiti i viši putnici, dok će prednja sjedala rado progutati i korpulentnije vozače i suvozače. Mjesta ima dovoljno za koljena i ramena, no zato bi prtljažnik mogao biti i veći.

Toyotini inženjeri unaprijedili su Aurisov ovjes koji je sad nešto krući no što smo od Toyote navikli, no još uvijek udoban. Auris još uvijek nije vozački automobil u punom smislu tog opisa, no jasan je smjer u kojem Japanci idu i kao što smo već rekli - sviđa nam se. Prostora za napredak svakako ima, pa bi upravljač, električni servo, mogao biti malo teži u ruci i direktniji, a kočnice progresivnije. No sve su to finese koje kupce ovog automobila i ne zanimaju previše.

Ono što će ih zanimati dolazi u obliku vrlo rafiniranog, mirnog i nadasve štedljivog dvolitrenog dizelaša pod poklopcem koji je uparen sa solidnim ručnim šesterostupanjskim mjenjačem. Ovaj motor je prava mjera za Auris, nudi solidne performanse u gradu i na otvorenoj cesti, s okretnim momentom koji je dostupan već od niskih okretaja pa nije potrebno često posezati za ručicom mjenjača te jedva zamjetnim efektom takozvane turbo rupe. Nije to motor koji će vam osigurati sportsku vožnju, no kao što smo već rekli, ako tražite automobil kojim ćete povezivati zavoje možda je bolje da pogledate u nekom drugom smjeru.

Auris je automobil oko kojeg ne treba previše brinuti. Pali i vozi, kako to narod voli reći. Toyota je izgradila reputaciju na pouzdanosti, a obzirom na poznatu i priznatu liniju pogonskih motora pod poklopcem, praktički je svaki odabir nepogrešiv. Pitanje je jedino služi li vam automobil kao sigurno i kvalitetno prijevozno sredstvo od točke A do točke B ili od svojeg metalnog ljubimca tražite nešto više.

Proizvođač: Toyota
Model: Auris 2.0 D-4D Sport
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 91/124 @ 3.600 o/min
Okretni moment (Nm): 310 @ 1.600-2.400 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,3/7,7/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 10
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.275/1.760/1.460
Cijena do registracije: 164.475 kuna (osnovni model: 116.600 kuna)