SAZNAJ NEŠTO KUL

Sve o Svjetskom prvenstvu turističkih automobila

27.08.2009 u 09:59

Bionic
Reading

Osamdesetih godina prošlog stoljeća automobilski je sport bio jako popularan, isto kao i tinejdžerski filmovi koji su žarili i palili kino dvoranama. Upravo tada, 1987. godine, javlja se novo automobilsko natjecanje – Svjetsko prvenstvo turističkih automobila (World Touring Car Championship – WTCC)

Tada je već postojalo Europsko prvenstvo turističkih automobila (ETCC), a Svjetsko prvenstvo nastalo je kao određena dopuna. Točnije, uz već poznate europske staze, natjecanje se počelo održavati i u Australiji Japanu te na Novom Zelandu. Natjecali su se Alfa Romeo, Volvo, BMW i mnogi drugi automobili. Prvenstvo je bilo kratkog daha jer ga je već nakon jedne sezone glavni organizator FIA (Međunarodna automobilistička federacija) odlučio ukinuti. Razlog – bojali su se da će WTCC odvući mnogo gledatelja, što znači i novac od sponzora iz Formule 1. Ni ETCC nije imao sreće te je i on ukinut 1988. godine.

Ipak, dobra vijest stigla je 1993. godine. Tada se pokreće World Touring Car Cup. On se održava jednom godišnje na jednom od autodroma po Europi. Te godine pobjednik u natjecanju u Monzi je bio Paul Radisich, Novozelanđanin hrvatskih korijena, u svom Ford Mondeu. Paul je pobjedu odnio i sljedeće godine.

Godine 1996. natjecanje je bilo zakazano u Austriji, ali je – otkazano. Tada opet kreće zatišje od nekoliko godina, a 2001. pokrenut je European Super Touring Championship. Sljedeće je godine vraćeno ime ETCC. Godine 2005, na zahtjev vozača, prvenstvo je promovirano u svjetsko i ponovo je dobilo svoj stari naziv WTCC. Danas je to natjecanje popularnije nego ikad i može ravnopravno stati uz bok mnogim automobilskim natjecanjima koja se često prate u medijima. WTCC je treće po popularnosti automobilsko natjecanje, odmah iza Formule 1 i WRC-a (Svjetsko reli prvenstvo).

Nakon velikog povratka ovog natjecanja vozač Andy Prialux u BMW-u je imao potpunu dominaciju. No onda je 2008. godine vodstvo preuzeo Seat Leon. Odmah uz bok mu je i Chevrolet, a i BMW je ponovno stao na noge.

Ovo natjecanje ima i jednog hrvatskog predstavnika, koji vozi kao privatnik. Radi se o 25-godišnjem Marinu Čolaku, a on nastupa u Seat Leonu TFSI. On je prvi vozač iz Lijepe Naše koji je dobio priliku natjecati se na ovom prestižnom natjecanju. Njegov se tim zove Croatia Čolak Ingra Seat Team, a vodi ga Marinov otac Nikica. Nažalost, ova sezona bila je obilježena mnogim kvarovima. S utrkama je Marin krenuo u vrlo mladoj dobi, i to u Njemačkoj, uključujući njemačku Formulu Renault i njemački kup Seat Leon Cupra. Kasnije se natjecao u nekim utrkama u Formuli Renault 2000, Eurocup 2001. i 2002.

Staze po kojima se WTCC vozi su u Brazilu, Meksiku, Maroku, Francuskoj, Španjolskoj, Češkoj, Portugalu, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Japanu i Macau. Ovogodišnja sezona završava utrkom u Macau 22. studenoga.

 

Zanimljivost za kraj: na utrci u svibnju u Francuskoj jedan se trkaći automobil zabio u sigurnosno vozilo. Oko toga se podiglo mnogo buke i prašine jer se čini da sigurnosno vozilo nije dobilo dozvolu za izlazak na stazu. Pogledajte kako je to izgledalo: