TEST

Renault Clio GT 120 EDC - ušminkani glumac

24.01.2014 u 19:21

  • +8

Renault Clio GT-Line 120 EDC

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

Budimo iskreni, većini kupaca je dizajn automobila mnogo važniji od performansi. Naravno da je važno da je automobil dinamičan, udoban i štedljiv, no većini sve navedeno pada u drugi plan ako je oku neugodan

Shvatili su ovo odavno svi proizvođači, pa tako više ne možemo pročitati medijski izvještaj u kojem se ne spominje ‘emotivan’ izgled njihovog vozila. U Renaultu su zbrojili dva i dva, te odlučili kako je GT linija upravo ono što kupci žele. Za malo više novca - automobil koji potpisuje RenaultSport, koji izgleda kao RS, ali koji baš i ne ide kao RS. No koga briga?

Štoviše, posljednjom generacijom Clija, u Renaultu su otišli korak dalje. Ovaj automobil i zvuči kao RS, barem iznutra.

Tako ćete stalno imati dojam da jurite neslućenim brzinama, kao i da je motor sposoban za mnogo više nego što doista jest. Problem je u tome što nije. Sa 120 KS, maleni 1,2-litreni benzinac odradit će više-manje svaku zadaću koju pred njega stavite bez problema, no pritom ga se baš nikako ne može usporediti s onim koji kuca pod poklopcem Clija RS. Da bi stvar dodatno zakomplicirao, Renault je Clio GT opremio i automatiziranim šesterostupanjskim mjenjačem s dvije spojke i moramo priznati - ovo nam je najdraži dio ovog automobila.

S ovim mjenjačem Clio je sposoban još više prevariti vozača da je brži nego što jest. Izmjene su munjevite, a sustav podjednako dobro funkcionira u standardnom, kao i u režimu ‘RS’. Jedina je razlika što ‘RS’ motor drži u višim obrtajima. Ručna izmjena brzina putem ručice mjenjača ili poluga iza kola upravljača je preporučljiva na otvorenoj, zavojitoj cesti, no i elektronika tu zadaću obavlja gotovo intuitivno i pravovremeno. Mjenjač je jedino pomalo trzav pri nižim okretajima dok milite gužvom.

Pohvale možemo izreći i na račun ovjesa koji je dovoljno krut, no ne i pretvrd, upravljača koji je dovoljno brz i direktan, no možda malo prelagan u ruci, te kočnica koje svoju zadaću obavljaju solidno.

Jednostavno je teško ne požaliti što Clio GT nema bar 30-ak KS više, jer s ovom ergelom koju ima djeluje kao prevarant.

Položaj za upravljačem je dobar. Sjedi se dosta nisko, a sama sjedala nude dobru potporu tijelu te su udobna i na dužim rutama. Putnicima straga moglo bi uzmanjkati mjesta za koljena i glave ako su natprosječno visoki, dok je prtljažnik na razini klase. Ergonomija je vrlo dobra, čemu pripomaže i R-link multimedijalni kontrolni sustav kojim se upravlja putem centralno smještenog displeja osjetljivog na dodir.

Teško je donijeti konačan sud o ovom automobilu. S jedne strane je riječ o vrlo atraktivnom paketu koji ne prolazi neopaženo, no s druge je teško ne osjećati se kao da upravljate svojevrsnim automobilskim muljatorom. Prava šteta, jer su sve predispozicije bile tu, no čini se da u Renaultu nisu željeli ni približno ugroziti svoju zvijezdu Clio RS. Ako vam je dizajn kod automobila najvažnija stavka, svakako mu dajte šansu.

Proizvođač: Renault
Model: Clio GT-line 120 EDC
Vrsta motora: 1,2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.197 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 4.900 o/min.
Okretni moment (Nm): 190 @ 2.000-4.000 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,6/8,9/6,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,4 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.062/1.732/1.448
Cijena do registracije: 146.470 kuna (osnovni model 81.900)