PRETILOST SVE VEĆI PROBLEM

Regulatori traže zdraviju hranu za djecu

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 29.04.2011 13:55
  • Objavljeno 29.04.2011 u 12:45
djeca hrana obitelj

djeca hrana obitelj

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Američka je vlada predložila nove smjernice oglašavanja proizvoda prehrambene industrije kojima će se uvesti strože mjere u reklamiranju žitarica, grickalica, gaziranih pića te fast-food obroka koji se nude djeci

Navodeći porazne činjenice o epidemiji pretilosti djece, regulatori žele uvesti reda u oglašavanju namirnica za djecu koje imaju visoki postotak šećera, masnoće ili soli, piše New York Times.

Traže od proizvođača hrane da se odluče žele li prodavati zdravu hranu ili junk food, ili pak kako zahtjev regulatora interpretira NYTimes: počnite proizvoditi zdraviju hranu ili ih prestanite oglašavati mladima.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Pretilost djece postaje sve veći problem

Smjernice koje je objavilo tijelo Federal Trade Commission, obuhvaćaju široki spektar marketinških aktivnosti, uključujući televiziju i tiskane oglase, web oglašavanje, online igre koje su prepoznate kao platforma za prikriveno oglašavanje te promociju restoranskih fast-food obroka za djecu.

Smjernice bi proizvođači hrane trebali usvojiti dobrovoljno, no tvrtke će vjerojatno biti suočene s velikim pritiskom da ih usvoje. Federalna je komisija, naime, dovela u izravnu vezu oglašavanje tih proizvoda i pretilost djece, sugerirajući da postoji mračna strana simpatičnih likova koji nose marketinške kampanje takvih proizvoda.

Postavlja se već pitanje hoće li takvi likovi doživjeti sudbinu Joea Camela, crtanog lika korištenog za promoviranje pušenja koji je morao biti uklonjen kada se zaključilo da bi njegov lik mogao poticati djecu na početak pušenja.

'Cilj je potaknuti djecu da jedu zdraviju hranu, jer je pretilost ogroman zdravstveni problem', izjavila je Michelle K. Rusk, odvjetnica koja je radila na pripremi smjernica.

Federalno tijelo objavilo je da je samo u 2006. godini američka prehrambena industrija potrošila 2,3 milijarde dolara oglašavajući proizvode mlađoj dobnoj skupini. Iz američke prehrambene industrije došle su kritike prijedloga smjernica; kompanije, naime, tvrde da su već poduzele značajne korake u podizanju kvalitete hrane i načina na koji se njihovi proizvodi oglašavaju djeci.

Smjernicama se traži da namirnice koje se reklamiraju djeci i tinejdžerima zadovoljavaju dva osnovna zahtjeva: hrana će morati sadržavati određene zdrave namirnice kao što su integralne žitarice, svježe voće i povrće, i neće smjeti sadržavati nezdravu količinu šećera, zasićenih masnoća i soli.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi