ISPLATIVA INVESTICIJA

Prešišale bitcoin: Kako su kroksice postale najpopularnije ružne cipele na svijetu

13.09.2018 u 14:04

Bionic
Reading

Teško je povjerovati da su 2002. godine, kad su tek osmišljene, kroksice bile tek neugledne sandale za plažu. U proteklih 16 godina bile su omiljena obuća kuhara, vrtićkog uzrasta, baka i djedova, bolničkog osoblja, a danas i modnih ovisnica. Ljubav prema kroksicama postepeno je rasla sve dok se nisu pojavile na modnoj sceni, zahvaljujući dizajneru Christopheru Kaneu i modnoj kući Balenciaga, koji su dizajnirali svoje verzije high fashion kroksica

Otada ništa više nije isto. Kroksice više nisu omražene cipele, a svjetske trendseterice postaju sve više opsjednute ovim modnim porivom. I statistike pokazuju kako se isplati uložiti u njih.

Reporter New York Timesa Jack Nicas podijelio je na Twitteru graf prema kojem se vidi rast dionica Crocsa u odnosu na bitcoin, dodajući kako su kroksice, statistički gledano, bolja investicija. Crocsove dionice u posljednjih su 12 mjeseci skočile za duplo i, za razliku od bitcoinovih dionica, bilježe konstantan rast.

Godine 2016. kroksice su se pojavile na tjednu mode, kada ih je Christopher Kane predstavio u sklopu svoje kolekcije za proljeće/ljeto. Njegove kroksice podijelile su modni svijet i izazvale toliku buru da je dizajner morao javno braniti svoju kreativnost.

'Kroksice su super. Obožavam ih! Nije me briga što itko misli o njima. Mislim da nitko nema pravo reći je li nešto ispravno ili pogrešno, osim ako nije Bog. U suprotnom, bolje da šuti', rekao je tada u svoju obranu vidno iznervirani dizajner.

'Znao sam da će ljudi tako reagirati, no ovdje nije riječ o tome da budem kontroverzan. Naravno da se ljudima dopadaju, no to je drugačija klijentela koju želim privući. Želim uključiti sve, a ne biti snob', rekao je slavni dizajner.

Protiv modnog snobizma izjasnio se i gruzijski dizajner Demna Gvasalia, inače dizajner modne kuće Balenciaga, predstavivši u suradnji s Crocsom kroksice s platformom u sklopu svoje kolekcije za jesen/zimu 2017.

Prema podacima eBayfounda, samo u travnju bilo je 25.000 pretraživanja kroksica, a 15.000 ih je prodano. To je otprilike 20 pari po satu. Koliko su prirasle srcima 'običnih' ljudi, govori i to da se javnost podigla na noge kada se proširila vijest da će tvrtka zatvoriti svoju posljednju tvornicu u Italiji. Društvenim mrežama tada se proširila poruka 'Spasimo naše kroksice'.

No pošast za njima nije oduvijek vladala - 2006. godine Washington Post nazvao ih je 'odvratnima', godinu nakon toga Maxim ih je stavio na šesto mjesto najgorih stvari koje su se dogodile muškarcima u 2007., a 2010. godine Time Magazine je kroksice uvrstio na listu '50 najgorih izuma ikada'.

Ipak, činjenica je da su Christopher Kane i Balenciaga doprinijeli popularizaciji kroksica, a nosili su ih svojevremeno i George W. Bush, Michelle Obama i maleni princ George, koji je pokrenuo lavinu pretraživanja na Amazonu s porastom od 1500 posto.

Ako vas još uvijek nismo uvjerili u to da ih zavolite, pripremite se psihički, jer stiže era kroksica koja će trajati nekoliko sezona, baš kao što je to bio slučaj s omraženim čizmama Ugg.

  • +7
Kroksice Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije