NEK' PROPLIVAJU OVOG LJETA

Pomognite svojim mališanima da se u vodi osjećaju poput ribice

Izvor: Promo fotografije / Autor: Terme Tuhelj

Bilo da ljeto provodi s vama, s bakom i djedom, vrtićem ili u organiziranom kampu, jedan od važnijih uvjeta za sigurnost vašeg djeteta je sposobnost samostalnog plivanja i neovisnost u vodi. Kako plivanje nije disciplina koja se uči metodom pokušaja i pogrešaka, ukazujemo vam na neke stvari koje će pomoći vašim mališanima što prije usvojiti ovu korisnu vještinu

Možda ste u bespućima interneta naletjeli na snimke beba plivača, no iako plivanje u najranijoj dobi ima brojne prednosti, djeca fizičku i emotivnu spremnost za neovisnost i samostalnost u vodi postižu tek s tri godine. Za ono što ste vidjeli na internetu zaslužan je plivački refleks kojega bebe gube sa 6 do 7 mjeseci starosti.

Kao optimalnu dob za početak učenja plivanja neki će preporučiti šest do sedam godina, no kako je važan preduvjet za uspješno učenje plivanja dijete priviknuti na vodu, nema potrebe čekati da ono postane školarac.

Proces učenja plivanja na organiziranim tečajevima traje oko 20 jednosatnih termina pa nemojte računati s tim da će vam dijete postati plivač nakon dva tjedna godišnjeg odmora na Jadranu. Tim više što će roditeljima trebati ipak nešto više vremena nego profesionalcima koji vode tečajeve.

Prednost spomenutih profesionalaca je i ne postojanje straha od vode. Ukoliko se sami bojite vode, niste baš idealan kandidat za oslobađanje djeteta tog istog straha i njegovo privikavanje na vodu.

Ako ste čvrsto odlučili da ćete ovog ljeta od svog mališana napraviti plivača, ne morate čekati godišnji odmor i plažu. S pripremama možete početi već sada, a idealne uvjete za učenje pružaju plitki bazeni.

Privikavanje na vodu

U pravilnim tehnikama plivanja glava je uronjena u vodu, pa u pripremnoj fazi dijete morate naučiti da nije strašno ako mu se voda cijedi niz lice, ali i ispuštati zrak na usta ili nos kad je pod vodom kako je se ne bi nagutalo.

Cilj pripremne faze je postići da vaše dijete bez straha zaroni i gleda pod vodom, kao i da nauči opušteno plutati na leđima i prsima. Do prelaska u fazu učenja plivanja ostat će vam još klizenje kroz vodu na način da se dijete u nekom od plutajućih položaja odgurne nogama o neko uporište poput zida bazena.

tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Nel Pavletić

Od rekvizita na samom početku možete koristiti neku plutajuću igračku u koju će dijete puhati. S puhanjem nastavite lagano uranjajući glavu u vodu, a kad dijete to usvoji ohrabrite ga na otvaranje oči pod vodom, stimulirajući nekom igračkom koju će trebati podići s dna. Slijedeći korak može biti ronjenje kroz vaše raširene noge, a potom možete prijeći na plutanje na leđima i prsima uz postupno odvajanje ruku od tijela.

Kad plivamo tijelo nam je u horizontalnom položaju i stoga je jako važno da djetetu ovaj položaj dobro 'legne'. Pomoći mu možete vi laganim pridržavanjem, a ako se osjeća nesigurno možete mu pomoći i postavljanjem pomagala koja plutaju. Uobičajeno postavljanje plažnih rekvizita na napuhavanje koje će ga dovesti u vertikalni položaj neće biti od velike pomoći.

Učenje plivanja

Kad je dijete usvojilo sve elemente pripremne faze i samostalno ih izvodi u vodi, može početi s učenjem plivanja. Plitki bazen pruže idealne uvjete i za to, ali poslužit će i more. Za vježbu pravilnih zamaha nogama potreban je oslonac, pa ako nema zida bazena, pružite mu ga vi.

Neka se dijete u plutajućem položaju na prsima, s glavom iznad vode, objema rukama uhvati za rub bazena ili vas i ispruženih nogu i stopala lupa po vodi. Postupno neka savija koljena dok ne savlada 'lupanje' s nogama stalno pod vodom. Zid bazena tada zamijenite plutačom kako bi se dijete kretalo kroz vodu. Kad dijete svlada ovu vježbu, ponovite sve samo ovoga puta s uranjanjem glave u vodu uz izdisanje i puhanje mjehurića te udisanje kad je glava izronila.

tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Jurinec

Kad je savladalo rad s nogama, dijete može vježbati rad s rukama. U plutajućem položaju i s glavom u vodi, pridržavajući se jednom rukom neka drugom vježba zaveslaje kroz vodu dok god ima zraka. Nakon ponovnog udisaja neka promijeni ruke. Kad je usvojilo pojedinačan rad ruku, neka s tijelom i glavom uronjenim u vodu vježba koordinirati zaveslaje s obje ruke bez disanja. Za ovu će vježbu možda trebati malo više vremena, a kad je usvoji uvedite disanje. Na svako vađenje određene ruke izvode neka izroni i glavu i uzme zrak, a kada i to usvoji neka to isto radi u horizontalnom položaju, pri čemu mu možete pomoći pridržavanjem.

Kad je usvojilo sve pojedinačne elemente, ostaje vam još sve to spojiti i koordinirati, što nije jednostavno, a da bi lakše savladalo i tu zadnju prepreku važno je dijete naučiti dobro disati kroz sve prethodne faze.

  • +24
  • +21

Terme Tuhelj

Izvor: Promo fotografije / Autor: Terme Tuhelj

U sklopu Vodenog planeta u Termama Tuhelj, čiji su bazeni napunjeni ljekovitom termalnom vodom, nalaze se tri dječja bazena idealna za učenje plivanja. Iskoristite prednosti mirne bazenske vode kako bi svoje mališane lakše naučili plivati, ili barem odradili pripremne vježbe i prilagodbu na vodu da bi na moru imali više vremena za uživanje, i kako bi se djeca osjećala sigurnije u vodi.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!