TEST

Peugeot 301 1.6 VTi - od točke A do točke B za šaku kuna

12.04.2013 u 16:00

Bionic
Reading

Ovo nije prvi put da nas europski proizvođači pokušavaju osvojiti kompaktnim limuzinama razvijenim na platformi gradskih mališana, no moram priznati da nikad nisu bili ovako uporni

Ideja je jednostavna - kupcima po cijeni automobila manjih dimenzija i komfornosti ponuditi veći i prostraniji automobil. Žrtva je, naravno, kvaliteta korištenih materijala i završna obrada. Peugeot 301 nije iznimka. U pitanju je naime automobil koji na prvu djeluje mnogo luksuzniji no što jest.

Francuzi ga grade na platformi modela 208, no taj biste dojam teško stekli bez obzira na kut iz kojeg ga gledate. Razlog je jednostavan - ta dva automobila dimenzijama nikako ne odgovaraju, a Francuzi su 301-ici povećali međuosovinski razmak, dužinu i širinu. Rezultat je vozilo koje neće imati baš nikakvih problema s pospremanjem četveročlane obitelji i njihove prtljage u unutrašnjosti.

Udobnost je uistinu najjača strana 301-ice. Sjedala će bez problema obujmiti i korpulentnije vozače, a straga neće nedostajati mjesta ni natprosječno visokim putnicima, dok će vrlo iskoristiv prtljažnik progutati 500 litara. Korištena plastika je tvrda te ne ulijeva previše povjerenja iako moramo priznati da je dizajn interijera fino pogođen. Uređaji su zato pregledni, a ergonomija, s obzirom na to da je u pitanju Peugeot koji jako voli dugmad, vrlo dobra.

301 je pregledan automobil s kojim je lako živjeti u gradskim uvjetima vožnje. Automobil je razvijen za tržišta s ne pretjerano kvalitetnim prometnicama. To znači da će 301 bez problema gutati rupe i oštećenja, no isto tako nije najveći poklonik brze promjene smjera i agresivne sportske vožnje. Ovo i nije tako velik problem kad se u obzir uzme da 1,6-litreni benzinac sa 115 KS i nije stroj s kojim biste poželjeli rušiti brzinske rekorde.

Motor radi mirno i korektno, ne troši previše i nije preglasan, međutim bilo kakva pretjecanja treba strateški planirati. Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa također korektno odrađuje svoje dužnosti, baš kao i kočnice.

Peugeot 301 nije automobil zbog kojeg će vam srce brže zakucati, no zato jest vozilo koje će bez mnogo drame i potrošenog novca obaviti sva putovanja od točke A do točke B koja pred njega stavite. Ukoliko vam treba takvo vozilo, svakako mu dajte šansu.

Proizvođač: Peugeot
Model: 301 1.6 VTi
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.587 cm3
Snaga (kW/KS): 85/115 @ 6.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 150 @ 4.000 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,9/9,0/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,6 s
Maksimalna brzina: 188 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.442/1.785/1.466
Cijena do registracije: 113.770 kuna