PARFEMI S POTPISOM SLAVNIH

Opojni miris slave i - hamburgera?!

30.04.2010 u 08:38

Bionic
Reading

Nekada je samo Elizabeth Taylor bila dovoljno velika diva da ima svoj parfem. Danas svoj celebrity status tako dokazuju zvijezde i zvjezdice, TV serije i lanci brze hrane!

Ako ste popularni, ne morate biti živo biće da biste imali svoj parfem. Treba li čuditi da nabrijana TV serija s Kieferom Sutherlandom kao Jackom Bauerom ima svoju toaletnu vodu '24'? No što reći na podatak da je ima i američki lanac brze hrane Burger King?! Pogodite na što miriše 'Flame'? Na naglašenu mirisnu notu pečene govedine, čega drugog?!

Izjavom da liježe sa samo nekoliko kapi Chanela 5, ikona mitskog seksipila Marilyn Monroe započela je najpoznatiju vezu između zvijezda i parfema. Danas je teško povjerovati da prije 50 godina veliki glumci zapravo nisu željeli biti uhvaćeni u takvoj 'vezi'. Zašto? Da ih ne bi smatrali neozbiljnima i površnima!

Dive filmskog platna nekada su se ozbiljno nećkale hoće li postati i zaštitno lice jednog od najpoznatijih parfema na svijetu, kamoli da bi pristali imati vlastitu mirisnu liniju. Manje je poznato da se Catherine Deneuve 70-ih dugo premišljala hoće li postati zaštitno lice Chanelove 'petice'. Jednostavno, bojala se negativne reakcije svoje (ozbiljne) europske publike. Na kraju je pristala predstavljati legendarni parfem, ali samo za američko tržište. Zahvaljujući tome, Chanel 5 je srušio sve rekorde prodaje, a oduševljeni američki tisak nju je proglasio najelegantnijom ženom na svijetu. Iskreno iznenađena Catherine je kasnije priznala da joj je taj poslovni potez donio više slave nego svi njezini filmovi.

Prvi pravi celebrity parfem bio je opojni Passion koji je poduzetna Elizabeth Taylor lansirala relativno nedavno, 1987. godine. Uskoro su uslijedili ostali parfemi 'ljubičastooke mačke' inspirirani njenim najboljim prijateljima, White Diamonds, Black Pearls…

Megauspješni trend celebrity mirisa kakve poznamo danas zapravo je započela druga ljepotica iz porodice mačaka. Famozna 'crna pantera' modnih pista 1999. lansirala je svoj prvi eponimski parfem Naomi Campbell. Nekoliko godina kasnije otkrila je mirisnu zlatnu žilu lansiravši Cat Deluxe, čija saga traje i danas. Nasrnuvši na svoju pomoćnicu, ne samo da je Naomi zaradila kaznenu prijavu, nego je inkasirala i nekoliko dodatnih milijuna od svog mirisnog deluxea. Uskoro su njezinim stopama krenule i ostale zvijezde i zvjezdice, a što je najbolje, što bi se više pojavljivale u trač-rubrikama, više bi se prodavali njihovi parfemi.
Naomina zemljakinja i kolegica Miss Moss tek je prije tri godine lansirala svoj prvi parfem Kate, koji je u prvih tjedan dana srušio sve rekorde prodaje. Lakonski izjavivši da 'voli sve staro… osim muškaraca', lansirala je svoj aktualni parfem, florijentalni Vintage. Usprkos svim njenim nepodopštinama (ili baš zato), Kate je toliko jak magnet da je i dalje angažiraju velike parfemske kuće kao zaštitno lice njihovih parfema.

Posebnu kategoriju celeb-mirisa čine superžene showbizz industrije. One su pjevačice, majke, dizajnerice, nerijetko i glumice, ali i vlasnice uspješnih parfemskih linija. Naravno, to su Jennifer Lopez s parfemskom linijom Glow za Coty i Gwen Stefani s modno-parfemskim brandom L.A.M.B., iza čijeg se akronima kriju bitne odrednice njezina lika i djela - Love, Angel, Music, Baby. Kategoriju za sebe čini najpoznatiji bračni par Beckham, čiji uspješni brend dVd Fragrances gotovo svake godine lansira mirise za nju i njega.