TEST

Opel Astra ST 1.6 Turbo - obiteljski automobil sa sportskim srcem

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 07.03.2017 14:28
  • Objavljeno 14.02.2012 u 15:51
IMG_6803

IMG_6803

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Kad smo zadnji put vozili Astru Sport Tourer u izvedbi s 1,7-litrenim dizelskim motorom, poželjeli smo izvedbu OPC. Opel nam je zasad tek djelomično ispunio želju smještanjem 1,6-litrenog turbobenzinca sa 180 KS pod poklopac
tportal

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Postoji neka čar u karavanima s puno snage. Ovakvi automobili o svojim vlasnicima govore da su proračunati, no istovremeno - pomalo luckasti. Testna Astra možda nije najjači karavan na tržištu, no raspolaže dovoljnom ergelom pod poklopcem da začini svakodnevno prometovanje od točke A do točke B.

Testni model pritom je bio i dodatno vozački nastrojen. Umjesto elektronske ručne kočnice, tu je bila standardna s ručicom, a nedostajao je i sustav adaptivne šasije Flexride koji u režimu Sport ukrućuje upravljač i ubrzava odaziv motora na gas. Možda mislite da bi zbog ovog Astra trebala biti manje upravljiva, no pokazalo se da je lišenost ovih funkcija od testnog modela učinila još zabavniji automobil.

Istina je da je prošlo dugo vremena otkad smo posljednji put vozili Astru, no ovjes je djelovao neutralnije, upravljač direktnije, a motor osjetljivije na naše naredbe. Čak je i šesterostupanjski ručni mjenjač bio zadovoljavajuće precizan a i kočnice su svoj zadatak odrađivale pohvalno. Doduše, Astru veći dio testa nismo mogli vidjeti u pravom svjetlu zbog zimskih uvjeta na cesti, no svidjelo nam se ono što smo vidjeli.

1,6-litreni benzinac rado se vrti, gotovo linearno razvija snagu, no pri dinamičnoj vožnji sklon je visokoj potrošnji. Dovoljno je elastičan da ne zahtijeva prečesto posezanje za ručicom mjenjača, a premda je najučinkovitiji pri nižim okretajima, pravo lice pokazuje pri višim. Efekt turbo-rupe, doduše, mogao bi biti i manje uočljiv, no zadovoljni smo varljivim osjećajem 'downsizinga' zbog kojeg nam se čini kao da pod poklopcem imamo najmanje dvije litre.

Kad smo već kod prednosti, treba istaknuti i one karavanske u odnosu na hatchback. Istina je da Sport Tourer košta 6.000 kuna više, no za taj novac karavanska Astra višestruko je praktičnija. Standardni obujam prtljažnika iznosi 500 litara, dok preklapanjem stražnje klupe zapremina raste na 1.500 litara. Pritom su se dizajneri potrudili utovarnu plohu učiniti što više iskoristivom. Produženje karoserije, pak, nije utjecalo na preglednost, a budući da je Astra jedan od najvećih automobila u klasi ne čudi ni što mjesta za putnike ima više nego dovoljno. Straga će se tako bez većih problema smjestiti putnici natprosječne visine, kojima neće nedostajati mjesta za koljena, ramena ili glave.

Vozački nastrojenim putnicima odgovarat će i nešto tvrđa sjedala te kruća vožnja potencirana 17-colnim felgama od lake aluminijske legure, no ukoliko preferirate udobnost, bit ćete zahvalni na col manjim naplacima. Astra je akustički odlično izolirana, pa čak i pri većim brzinama nema potrebe za nadglasavanjem kako biste se sporazumjeli s putnicima na stražnjoj klupi.

Prednost toga što smo je testirali u nešto hladnijim okolnostima nego inače jest i što možemo istaknuti da novi motor brzo postiže radnu temperaturu, što će znati cijeniti zimogrozni putnici.

Ukoliko ste u potrazi za obiteljskim automobilom, a D-segment vam je prevelik, svakako obratite pozornost na Astru.

Proizvođač: Opel
Model: Astra ST 1.6 Turbo
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 132/180 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 230 @ 2.200-5.400 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,2/10,5/7,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,0 s
Maksimalna brzina: 220 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.698/1.814/1.535
Cijena do registracije: 183.088 kuna (158.000 kn osnovni model)

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi