VIŠE CESTE, MANJE MAKADAMA

Novi Porsche Cayenne - sasvim drugačija zvjerka

04.02.2010 u 11:33

Bionic
Reading

Premda Porsche to nije službeno potvrdio, novi Cayenne mogao bi debitirati već idući mjesec na autosalonu u Ženevi. Novinari Autocara bili su s Porscheovim inženjerima za vrijeme prototipnog testiranja te saznali niz detalja o moćnom SUV-u iz Leipziga

Novi Cayenne, prema svemu sudeći, trebao bi biti poprilično drugačija zvjerka od svojeg prethodnika. U Porscheu su, naime, ustanovili da malo koji vlasnik Cayennea koristi njegove off-road mogućnosti, pa su novi model odlučili lišiti pojedinih terenskih elemenata i, kako se čini, stvoriti crossover koji bi prije trebao konkurirati BMW-u X6 nego modelu X5.

Novi Cayenne tako bi trebao biti primjetno lakši te težiti oko dvije tone, odnosno dvjestotinjak kilograma manje od svojeg prethodnika. Do ovog je rezultata Porsche stigao korištenjem aluminija umjesto čelika na predjelima krova, vrata, osovina i branika. Novi Cayenne također bi trebao imati pet centimetara duži međuosovinski razmak.

Unatoč tome što ga ekipa iz Zuffenhausena orijentira više na cestu nego na makadam, novi Cayenne trebao bi biti sposoban obračunati se s bespućima s vremena na vrijeme.

Autocarovi novinari pratili su testiranje prototipnog modela u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, gdje je zadatak Cayennea bio uspeti se na stotinjak metara visoku dinu. Turboverzija je to uspjela izvesti pet puta zaredom brzinom od 50-ak km/h prije negoli je zbog pregrijavanja blokada stražnjeg diferencijala otkazala poslušnost.

Automobil također, po svemu sudeći, neće dobiti novi sedmerobrzinski PDK mjenjač s dvostrukom spojkom koji se ne nosi najbolje s vožnjom po zahtjevnijem terenu, već osmerobrzinsku automatiku.

Pod poklopcem bi se trebalo naći nekoliko motora – osnovni benzinac V6 sa 300-tinjak KS, atmosferski V8 sa 400-tinjak KS i turbopunjeni V8 sa 500-tinjak KS. Ovaj potonji bi trebao osiguravati sprint do stotke za 4,5 sekundi.

Vjerojatno nećemo pogriješiti ako predvidimo implementaciju Audijevog trolitrenog common-raila pod poklopac novog Cayennea, a gotovo je sigurno da ćemo u dogledno vrijeme dočekati i hibridnu izvedbu popularnog SUV-a iz Porschea.