NIKOLA TESLA EV RALLY

'Nemamo drugog izbora, zaobilazimo HEP'

  • +7
  • +4

Nikola Tesla EV Rally 2014

Izvor: Promo fotografije / Autor: Konstanca Mitrović

Prvi domaći rally električnih vozila Nikola Tesla startao je jučer revijalnom utrkom veleposlanika akreditiranih u Hrvatskoj. Petnaest veleposlanika i veleposlanica imali su tako priliku na dionici od Rovinja do Poreča i osobno iskušati performanse atraktivnih modela, među kojima Dokingov XD i LOOX, Tesla S, Mitsubishijev Outlander hibrid, Citroen DS5, Rimčev Concept One, dok su boje Hrvatske u ulozi vozača zastupali zamjenik ministrice vanjskih i europskih poslova Joško Klisović te načelnik Policijske uprave istarske Dragutin Cestar

Revijalna utrka veleposlanika svojevrsna je uvertira u današnji početak natjecateljske prve etape Rovinj - Poreč - Opatija, jedinstvenog rallyja Nikola Tesla EV 2014, tijekom kojeg će karavana od 40-ak skupocjenih bešumnih vozila na ruti od ukupno 850 kilometara posjetiti poznate turističke destinacije Jadrana i nacionalnih parkova Krka i Paklenica te Plitvička jezera.
'Imamo projekt koji promovira hrvatsku izvrsnost, turizam, ekologiju, obnovljive izvore energije i određene nove turističke proizvode koje želimo kreirati. Mi tu radimo višeslojnu priču, gdje je rally samo jedan dio te priče. Evo, u četvrtak otvaramo punionicu za električne automobile u Smiljanu ispred Centra Nikola Tesla. Jedna je već postavljena ispred Maistrinog hotela Lone u Rovinju, a sad krećemo i u Poreču postavljati', najavio je tportalu idejni začetnik i organizator rallyja Igor Kolovrat.

No iako je namjera rallyja promocija elektromobilnosti, zelene tehnologije i u konačnici smanjenje emisije štetnih plinova, Kolovrat veli da otvaranje punionica za električne automobile ne ide ni malo lako, a začuđuje ga i nezainteresiranosti HEP-a s obzirom da bi im punionice bile nova mjesta prodaje.

'Na raznim mjestima nemamo punionicu jednostavno iz razloga što je birokracija jako spora i jer su naknade koje HEP naplaćuje za svaku punionicu užasno visoke. Osim samih kilovata, koji su otišli na 700 kuna po kilovatu, tu su još i drugi troškovi, a nikad ne znate kad ćete dobiti svu potrebnu papirologiju', požalio nam se. Za razliku od Slovenije, u Hrvatskoj nema niti deset punionica, od čega su sami postavili četiri.

'Postavljamo punionice na mjestima tako da zaobilazimo HEP, nemamo drugog izbora. Inače, HEP ima pet svojih električnih vozila, no kao što vidite, ovdje nemaju nijedno vozilo. Nitko se od njih nije pojavio, ne zanima ih ovo - tako da nam je s njihove strane uskraćena infrastrukturalna pomoć koju smo očekivali', kaže Kolovrat.

Dodaje da su im kolege iz Slovenije znatno pomogli u raznim elementima projekta, pa i posudbom skupocjenih električnih vozila, budući da ih je za sad u Hrvatskoj tek tridesetak, od čega je registrirano 12. No, veli, sva predviđanja govore da će se s očekivanim razvojem baterijske tehnologije i cijena električnih vozila u naredne tri godine spustiti 45 posto, što će zacijelo utjecati i na veći broj bešumnih ekoloških vozila na našim cestama.

Prosječno vrijeme punjenja traje sat i pol do dva sata, ovisno o vrsti punjača, je li to na izmjeničnu, AC, ili DC, na istosmjernu struju. No, napominje, koncept mobilnosti počiva na principima da nije bitna brzina punjenja, već doseg vozila.

'Dokingov auto može ići do 160 kilometara na sat. Uglavnom, brzine električnih automobila su limitirane jer oni nisu predviđeni za jurcanje ni za velike relacije, nego kao gradska vozila. Izuzetak je jedino Tesla, to je ultra sportski auto kao što radi naš Rimac Concept one. To su auti koji imaju veći doseg i više snage u baterijama, s tim da hrvatski Loox ima doseg od 250 kilometara, što je dosta respektabilno i puno više nego što imaju mnogi drugi razvikaniji proizvođači električnih vozila', istaknuo je organizator prvog hrvatskog i europskog rallyja električnih vozila Igor Kolovrat.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!