u dubaiju

Najnovija opsesija bogataša: Zavirite u luksuzne brendirane stambene komplekse

18.02.2024 u 13:25

Bionic
Reading

Dubai je postao dom najvećeg broja (51) brendiranih stambenih kompleksa čiji luksuz ostavlja bez daha

Luksuzni brendirani stambeni kompleksi najnoviji su hit u svijetu glamuroznih nekretnina, s porastom od čak 160 posto u proteklom desetljeću. Riječ je o kompleksima koji uključuju dizajn i stil usluge prema odrednicama slavnog brenda, na osnovi kojeg su nastali, a toliko su popularni da se do kraja desetljeća očekuje njihovo udvostručenje.

Malo tko će se iznenaditi kada čuje da ovaj trend pokreće Dubai, grad u kojem ima više luksuznih brendiranih stambenih jedinica nego bilo gdje drugdje u svijetu, s Floridom kao najbližim pratiteljem.

Spektakularni Bulgari Lighthouse

Jedno od najspektakularnijih zdanja je Bulgari Lighthouse; sastoji se od 31 stana s četiri do pet spavaćih soba na 27 katova te s vrhom s tri razine i nekretninom Sky Villa od 13 tisuća kvadratnih metara. Potonja je prodana u pretprodaji za 112 milijuna dolara u veljači 2023., samo mjesec dana nakon što je predstavljena, postajući najskuplji stan u gradu u to vrijeme. Tijekom prvih šest mjeseci 2023. prodano je 20 jedinica za ukupno 585,3 milijuna dolara.

Dok broj projekata u Dubaiju raste (51 je dovršen, a 48 je u tijeku), također rastu cijene, a dizajnerski brend igra ključnu ulogu u njegovoj poželjnosti.

'Ne radi se samo o lijepoj zgradi. Ovi stanovi imaju operativne zahtjeve sličnije odmaralištu ili hotelu nego stambenom bloku. Isto tako, imaju marku koja jamči iznimnu kvalitetu usluge', rekla je Patricia Viel, izvršna direktorica kompanije ACPV Architects, zaslužne za realizaciju Bulgari Lighthousea.

ACPV arhitekti počeli su surađivati s Bulgarijem na njegovim konceptima ugostiteljstva 2000. godine, dizajnirajući sve - od prvog hotela u Milanu 2004. do Bulgari Lighthousea u Dubaiju.

'Bulgari je pristupio svojim hotelima na 'stambeni način', a sobe i apartmani dizajnirani su tako da se osjećate kao da ste ih sami osmislili', objasnila je Viel.

Za mnoge tipične kupce ovih brendiranih nekretnina to nije njihov prvi dom - ili čak drugi - što stvara drugačiji odnos s nekretninom gdje je praktičnost ključna, rekla je arhitektica.

Od domara do restorana s Michelinovom zvjezdicom

'Komponenta usluge izuzetno je važna za nekoga tko posjeduje šest ili osam kuća u svijetu', kaže.

Aspekti poput upravljanja zgradom i održavanja postaju sve važniji, kao i kupnja nekretnine koja dolazi potpuno namještena.

Ove rezidencije, često uz brendirani hotel ili odmaralište, imaju pristup raznim luksuznim restoranima s potpunom privatnošću. I za onu poput Bulgarijeve u Dubaiju postoji niz lifestyle ponuda osim tipične teretane i spa centra, poput restorana s Michelinovim zvjezdicama i barova svjetske klase, što je pretvara u odredište i za lokalnu zajednicu i brojne turiste željne 'okusa' života bogataša.

'Privilegija mogućnosti 'vladanja' ovakvim luksuznim mjestom te pristup samom srcu društvenog života za naše kupce je iznimno važna. Jedan od motiva upravo je ta 'kupovina' direktnog pristupa načinu života u Dubaiju', rekla je Viel.

Ponajviše iz ovog razloga Dubai je jedna od ključnih lokacija za drugi dom bogataša te se nalazi ispred Aspena, Miamija, Algarvea i Bahama.

Luksuznim brendovima ulazak na tržište nekretnina pomaže u diversifikaciji prihoda dok zarađuju putem licenci ili upravljačkih naknada, a za izvođače radova brendiranje znači više cijene nekretnina.

Najskuplje nekretnine na svijetu

Prosječno, brendirane rezidencije traže premiju od 30 posto u usporedbi s nekretninama slične kvalitete na istoj lokaciji. Ali u Dubaiju je ta premija značajno veća i iznosi čak 86 posto.

Tržište nekretnina u Dubaiju također je snažno usmjereno prema off-plan prodaji, pri čemu kupci kupuju dom prije nego što je izgrađen, na temelju lokacije, nacrta i detaljnih specifikacija. Depoziti za kupnju ovakvih nekretnina često mogu iznositi više od milijun dolara.

Armani Beach Residences na vrlo traženom otoku Palm Jumeirah, koji je dizajnirao nagrađivani japanski arhitekt Tada Anda, najnoviji je projekt s nekretninama koje se prodaju po 63 posto višoj cijeni od uobičajene. Konkretno, dvosobni stanovi koštaju od 5,9 milijuna dolara, a sve će biti dovršeno krajem 2026. godine.

Armani osobno dizajnira svoj kompleks

'Oba naša partnera vrlo su aktivno i osobno uključena u projekt. Čak i sam gospodin Armani sudjeluje u dizajnu apartmana i dodaje vlastiti pečat. Naprimjer, na renderima koje smo odobravali Armanijev tim gledao je koliko valova prave zavjese', poručili su iz arhitektonske tvrtke.

Oni koji kupe jedan od dva penthousea, smještena u svakom od tornjeva, imat će priliku doživjeti ovakvu pažnju prema detaljima iz prve ruke. Naime stan dolazi s putovanjem u Milano, boravkom u Armani Hotelu te sastankom s Giorgiom Armanijem i timom za dizajn interijera kako bi razgovarali o njihovim stilskim preferencijama.

Armani Beach Residences samo je prvi od mnogih projekata brendiranih rezidencija za Aradu, kompaniju koja ga realizira, a u kojoj se već radi na sljedećoj luksuznoj rezidenciji.

'Tek krajem godine otkrit ćemo koji novi veliki projekt imamo spreman za realizaciju. Za sada samo mogu reći da postoji veliki interes, kako kupaca, tako i izvođača radova, za nastavak stvaranja brendiranih rezidencija', rekla je arhitektica Rosa Piro.