poput čavla

Na modnoj sceni je više od 50 godina: Ovoj narukvici ne prestaje rasti popularnost

17.06.2025 u 06:01

Bionic
Reading

Otkako je imala premijeru 1971. godine, narukvica Juste un Clou brenda Cartier slovi za jedan od najprepoznatljivijih komada nakita u svijetu luksuza

Inspirirana običnim metalnim čavlom, ova narukvica predstavlja minimalistički pristup dizajnu i odražava industrijsku estetiku koja je obilježila Cartier još od 1970-ih godina.

Juste un Clou u prijevodu s francuskog znači 'samo čavao', a dizajnirao ju je Aldo Cipullo, poznat po svom minimalističkom i androginom stilu te fascinaciji svakodnevnim predmetima.

Cartierova narukvica Juste Un Clou
  • Cartierova narukvica Juste Un Clou
  • Cartierova narukvica Juste Un Clou
  • Cartierova narukvica Juste Un Clou
Cartierova narukvica Juste un Clou Izvor: Profimedia / Autor: Jason Merritt / Getty images / Profimedia

Za razliku od poznate narukvice Love, koja se pričvršćuje posebnim odvijačem, Juste un Clou je jednostavnija za nošenje i skidanje, a njezin prepoznatljiv oblik čavla s proširenom plosnatom glavom i zašiljenim krajem, koji se elegantno obavija oko zapešća ili prsta, čini je jedinstvenom.

Unijela dozu bunta u svijet nakita

U trenutku u kojem je nastala Juste un Clou bila je prava revolucija, rušeći tadašnje konvencije i unoseći dozu buntovnosti u svijet finog nakita.

Ova narukvica simbolizira inovaciju i luksuz, ali i praktičnost, što je Cartier uvijek nastojao istaknuti u svojim kolekcijama, a nakon što je predstavljena 1971., doživjela je brojne reinterpretacije.

Godine 2012. ponovno je lansirana te je kolekcija proširena na prstenje, naušnice, manžete, igle za kravatu i ogrlice, pri čemu je svaki komad zadržao prepoznatljivu siluetu savijenog čavla. Izrađuje se od ružičastog, bijelog i žutog zlata, a neki modeli ukrašeni su dijamantima na 'glavi' čavla.

Narukvica koja ne izlazi iz mode

Juste un Clou je i danas izuzetno popularna te se smatra bezvremenskim komadom koji ne izlazi iz mode. Cartier je nastavlja izrađivati i prodavati više od 50 godina, a cijene joj variraju od najtanje verzije, koja počinje od 9000 eura, pa sve do najluksuznijih modela s pričvršćenim (pavé) dijamantima koji dosežu cifru i do 54.500 eura.

Zbog svoje jednostavne, ali prepoznatljive forme i visoke cijene postala je statusni simbol među kolekcionarima i ljubiteljima nakita.

Najpopularnija Cartierova narukvica i dalje je Love, a Juste un Clou odmah je iza nje po traženosti. Ova narukvica je savršen primjer toga da luksuz može biti inspiriran svakodnevicom, a istovremeno ostati simbol stila, prestiža i inovacije.