TEST

Mazda3 Sport 2.0 GTA - za ljubitelje sportske vožnje

31.08.2012 u 15:54

Bionic
Reading

Mazdina trojka s nama je već četiri godine, no teško biste to zaključili samo na jedan pogled. Japanski kompakt izgleda svježe i dinamično, a sa sportskom opremom pravi je magnet za poglede

Blagi redizajn koji je Mazda napravila dodatno je istaknuo trojkine atribute, premda ćete na prvu, ako zanemarimo atraktivna dnevna svjetla LED, jako teško uočiti razlike. Mazda3 nije samo lijepa, ona je i prostrana. Petero putnika lako će se smjestiti u unutrašnjost, a čak i natprosječno visokima neće manjkati prostora za koljena i glave na stražnjoj klupi. Prtljažnik nudi iskoristivu površinu i 340 litara obujma, odnosno 1.360 s preklopljenom stražnjom klupom.

Interijer Mazde3 kao da su radili Nijemci. Sjedala će progutati i korpulentnije vozače, a uređaje i površine odlikuje preglednost i solidna ergonomija. Nekima bi se Mazda mogla učiniti prekonzervativnom, no ovaj dizajn je očiti napredak u odnosu na njezinu prethodnicu.

Ono što Mazdu3 izdvaja iz mora konkurenciju su vozne osobine. S potpuno neovisnim ovjesom, krutom šasijom, ne prevelikom masom i niskim težištem, Mazda3 jedan je od najupravljivijih automobila u klasi, što postaje jasno čim se smjestite za upravljač. Prednost je svakako i živi dvolitreni atmosferski benzinac sa 150 KS koji se rado vrti i uvijek ima daha za još, iako bi mogao biti i štedljiviji, a za kompletniji dojam brinu se još i odličan upravljač te vrlo precizan ručni šesterostupanjski mjenjač s kratkim hodovima i dobro pogođenim prijenosnim omjerima.

Mazdin ovjes malo je krući no što će se nekima svidjeti, čemu doprinose i oveće 17-colne aluminijske felge, što je odlično na otvorenoj cesti, no zna biti neugodno na oštećenim gradskim prometnicama. S ovom Mazdom se također nećete popeti na mnogo rubnika.

Izolacija buke mogla bi biti i bolja, što se posebice osjeti pri većim brzinama na autocesti, no Mazda3 je jako predvidljiv i siguran automobil, čemu u prilog govori i odličan rezultat na Euro NCAP crash testovima.

Testni primjerak baš i nije najjeftiniji automobil u klasi, što je zapravo najveća mana ovog automobila, no omjer uloženog i dobivenog još uvijek je dovoljno visok da Mazdu3 treba uključiti u izbor za kupovinu ukoliko ste u potrazi za kompaktnim obiteljskim automobilom iz C-segmenta.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda3 2.0 GTA
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.999 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 6.200 o/min
Okretni moment (Nm): 191 @ 4.500 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,2/9,9/7,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,4 s
Maksimalna brzina: 205 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.460/1.755/1.470
Cijena do registracije: 204.000 kuna (125.490 kuna za osnovni model)