TEST

KIA Rio 1.4 CRDi Urban - istina je, ovo je automobil godine

13.01.2012 u 14:26

Bionic
Reading

KIA Rio hrvatski je automobil godine prema izboru zbora automobilskih novinara HND-a. No, je li ovo uistinu najbolji automobil koji smo imali prilike voziti u sad već minuloj 2011?

Nema smisla odugovlačiti. Istina je, KIA Rio je najbolji automobil godine, i to ne samo zbog toga što konkurencija nije izbacila ništa bolje u 365 dana, već ujedno stoga što je ovaj automobil konačna potvrda onog što se već dugo očekivalo. Korejci su nakon dva desetljeća ekspanzije na Starom kontinentu dosegli nivo kad će europskim i japanskim proizvođačima, osim cijenom, moći konkurirati i dizajnom, kao i po kvaliteti.

Rio izgleda odlično, usudili bismo se reći ponajbolje u klasi, a jedino što fascinira više od atraktivnog dizajna jest ponuda prostora u unutrašnjosti. Smjestite li se iza natprosječno visokog vozača, nećete se moći dovoljno načuditi kako su Korejci uspjeli stvoriti ovoliko mjesta u kompaktnom gradskom mališanu, a da pritom čak i prtljažnik nudi volumen na razini klase. Mjesta ima za glave, koljena i ramena, a i sjedala su udobna čak i na dužim putovanjima. Zamjerke nemamo ni na račun ergonomije. Sve je baš ondje gdje biste mogli to očekivati.

Estetima se u svakom slučaju neće svidjeti preopsežno korištenje tvrde plastike u unutrašnjosti. Zapravo, cijeli interijer djeluje plastično, no isto tako i izdržljivo. Najveće zamjerke imamo na preglednost, pa je potrebno razviti osjećaj za gabarite automobila prilikom parkiranja.

Dojam postaje još bolji jednom kad krenete u vožnju. Možda KIA dosad nije uživala status proizvođača vozačkih automobila, no s Riom bi se ovo moglo promijeniti. Korejski mališan vozi se odlično. Ovjes je tvrd, no ne i pretvrd, kao i upravljač koji daje odličnu povratnu informaciju, a 1,4-litreni dizelaš je odlična mjera kako po pitanju performansi, tako i ekonomičnosti. Sve u svemu, Rio u podjednakoj mjeri dobro pliva gradskim ulicama kao i otvorenim cestama.

Čak je i izolacija buke na razini, a i automobil standardno dolazi nakrcan aktivnom i pasivnom sigurnosnom opremom. Paket kompletira sedmogodišnja garancija, najduža u klasi, čime je KIA čvrsto stala iza pouzdanosti svojih vozila.

Rio možda više i nije onako pristupačan kako smo navikli od KIA-e, no nešto višu cijenu, koja je obzirom na razine opremljenosti još uvijek niža od konkurencije, itekako opravdava ponuđenim.

Proizvođač: KIA
Model: Rio 1.4 CRDi VGT
Vrsta motora: 1,4, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.396 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 220 @ 1.750 - 2.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/7,1/5,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 14,2
Maksimalna brzina: 172 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.045/1.720/1.455
Cijena do registracije: 115.490 kuna (osnovni model 92.490 kuna)