TEST

KIA Cee'd 1.6 CRDi - odličan omjer uloženog i dobivenog

17.05.2013 u 17:08

  • +3

KIA Cee'd 1.6 CRDi

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

KIA već neko vrijeme piše uspješnu priču praktički neokrznutu svjetskom financijskom krizom koja je pojedine proizvođače bacila na koljena. Nakon što su konkurenciju prestigli cijenom, Korejanci su isto odlučili učiniti i kvalitetom

Druga generacija Cee'da financijski više nije onako pristupačna kao prethodna, no s obzirom na sva unapređenja koja je ovaj automobil doživio - to i nije iznenađenje. Novi Cee'd je veći, prostraniji i bogatije opremljen, također je i oku ugodniji te raspolaže sofisticiranijom mehanikom. No krenimo redom.

Dizajn koji potpisuje bivši Audijev dizajner Peter Schreyer pretvorio je KIA-u iz uvjetno rečeno ružnog pačeta u lijepog labuda. Danas mnogi poklonici korejske marke upravo dizajn ističu kao najvažniju značajku automobila iz Seula, no mi se ne bismo složili. Ima puno lijepih automobila, no ne i onih koji nude sljedeće.

Najvažnija značajka KIA-inih automobila je garancija od čak sedam godina, odnosno 150.000 kilometara, što korejske automobile odvaja od konkurencije kada je briga o pouzdanosti u pitanju.

Spomenuti dizajn svakako je plus i korak u pravom smjeru, a dobro je što je i interijer kod novih modela kvalitetom korištenih materijala počeo pratiti visoke standarde postavljene izgledom vanjštine. Tako prosječni korisnik, da mu vežete oči i posjednete ga za Cee'dov upravljač, ne bi imao pojma da nije u europskom automobilu.

Isto se može reći i za vozne osobine. Cee'd možda i nije najzabavniji automobil koji smo vozili no rafiniranošću i predvidljivošću nalazi se u samom vrhu ponude. Izolacija buke je odlična, kao i sposobnost ovjesa da upije sva, pa i ozbiljnija oštećenja na kolniku. Šasija novog Cee'da gotovo za 50 posto je kruća od one prethodnika, što se jako dobro osjeti u vožnji, no KIA-ini inženjeri trebali bi još malo poraditi kako bi Cee'd postao automobil za vozačke entuzijaste kojima automobil ne služi samo kao prijevozno sredstvo od točke A do točke B. Za ovo ćemo se morati strpjeti do Cee'd GT-a.

1,6-litreni dizelaš naš je stari znanac i najbolji odabir za ovaj automobil. Pruža zadovoljavajuće performanse uz hvale vrijednu potrošnju, a najveća boljka mu je nešto naglašeniji efekt turbo rupe. Nemamo previše zamjerki na račun prijenosnih omjera šesterostupanjskog ručnog mjenjača, no dojma smo da bi isti mogao biti malo precizniji. Upravljač ugodno leži u ruci, no malo je prelagan, dok su kočnice potpomognute serijski svim elektronskim pomagalima - na visini zadatka.

Cee'd, kao što smo rekli, više nije tako pristupačan, no bez problema se tuče s razvikanijom konkurencijom u odnosu na koju za istu cijenu nudi više opreme. Riječ je o vrlo prostranom automobilu koji može zadovoljiti sve potrebe prosječne obitelji te koji će najvjerojatnije u preprodaji zadržati dobru cijenu.

Preporučujemo.

Proizvođač: KIA
Model: Cee'd 1.6 CRDi
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.582 cm3
Snaga (kW/KS): 81/110 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 260 @ 1.900-2.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,1/7,7/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9 s
Maksimalna brzina: 197 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.310/1.780/1.470
Cijena do registracije: 138.990 kuna (osnovni model 110.990)