TEST

Juke Nismo - propisno zabavan automobil

12.07.2013 u 15:03

  • +12

Nissan Juke Nismo

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Nissan je jedan od onih proizvođača koji ne prestaju (ugodno) iznenađivati, a njegov posljednji uradak koji nas je dočekao pomalo nespremne je Juke Nismo

Kao da i sam Juke nije bio dovoljno hrabar iskorak u nepoznato, u Nissanu su odlučili svojem sportskom odjelu Nismo odvezati ruke i dopustiti mu da izradi inačicu namijenjenu entuzijastima s više konja, agresivnijim izgledom i boljom voznom dinamikom.

Rezultat je automobil koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. Drugim riječima, ili ćete ga zavoljeti ili zamrziti. Nas je jednostavno oborio s nogu. Od prvog trenutka kad smo ga ugledali znali smo da je riječ o propisno zabavnom automobilu. Ne pretjerano suptilni aerodinamični dodaci dali su nam do znanja da ovaj Juke preferira zavoje, no tek je ulazak u unutrašnjost u potpunosti otkrio Nismove namjere. Školjkasta sportska sjedala i upravljač presvučen alkantarom, sve prošiveno crvenim koncem, jednostavno vabi na vožnju. Brzu vožnju.

Nismovi inženjeri ukrutili su Jukeov ovjes, a iz 1,6-litrenog turbopunjenog benzinca izvukli 200 KS. Pogon je isključivo na prednje kotače, a zadatak prenošenja snage prepušten je ručnom šesterostupanjskom mjenjaču, što je standardna receptura za paprene kompakte kojima Juke Nismo u ovoj izvedbi prijeti. Oni koji žele više imaju opciju Juke Nisma 4WD koji dolazi s elektronski kontroliranim pogonom na sva četiri kotača, kontinuirano varijabilnim prijenosom, sustavom za vektoriranje okretnog momenta te neovisnim stražnjim ovjesom.

Turbopunjeni benzinac je veoma živahan, rado se vrti i razvija dovoljno okretnog momenta pri nižim okretajima da nije potrebno stalno posezati za ručicom mjenjača. Prijenosni omjeri nisu predugi, kao ni hodovi ručice između brzina. Električni servo leži nešto lakše u ruci no što bismo voljeli, a bilo bi dobro i da je direktniji.

Vozačko i suvozačko sjedalo oduševljavaju te nude odlično držanje tijela i impresivnu udobnost. Sam Juke djeluje vrlo temeljito i precizno izrađeno. Kvaliteta materijala je odlična, kao i završna obrada, a dizajn - originalan. Ovo je jedan od automobila iz kojeg ćete teškog srca izlaziti.

Ovjes je znatno krući od onog kod standardnog Jukea, no i kao takav pruža visoku razinu udobnosti čak i na oštećenom asfaltu. Pretjerate li za upravljačem, elektronika će se suptilno aktivirati i izvesti vas na pravi put, no čak i kad je isključena, Juke se ponaša vrlo predvidljivo i sigurno te ga je lako vratiti na željenu putanju.

Osjećaj brzine Juke Nisma dodatno je potenciran zvukom koji proizvodi njegov ispušni sustav. Malo je reći da smo Jukea rado vozili na visokim okretajima. Čak i tada potrošnja goriva nije alarmantna, a ako imate lakšu nogu na gasu, Juke Nismom je moguće postići i vrlo dobru ekonomičnost.

Juke Nismo je blago nafrizirana inačica najsnažnijeg standardnog Jukea, a budući da razlika u cijeni nije previsoka, toplo se nadamo da ćemo ga vidjeti u većem broju na našim prometnicama.

Proizvođač: Nissan
Model: Juke Nismo
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.618 cm3
Snaga (kW/KS): 147/200 @ 6.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 250 @ 2.400-4.800 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,5/11,0/8,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,8
Maksimalna brzina: 215 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.135/1.770/1.565
Cijena do registracije: 205.900 kuna (osnovni model 118.000 kuna)