PALEOFITNES

Je li ovo najbolji način za postizanje forme?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 12.04.2012 09:38
  • Objavljeno 12.04.2012 u 09:38
žena trčanje vježbanje

žena trčanje vježbanje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Spiljski su ljudi bili u sjajnoj kondiciji. Ako preuzmemo pokrete koje su koristili u svojim aktivnostima, hoćemo li postići njihovu tjelesnu spremu? To je pretpostavka na kojoj se temelji nova tehnika vježbanja

Zahvaljujući popularnosti pilatesa i joge, razvilo se puno stilova vježbanja u kojima se mišići oblikuju pomoću opterećenja koje stvara tijelo samo. Tako se pojavilo vježbanje koje teži iskoristiti prirodne mogućnosti tijela i ide korak dalje vraćajući se osnovnim radnjama koje su bile svojstvene spiljskom čovjeku.

Paleofitnes, kako ga zovu, bazira se na kombinaciji kretnji koje su naši preci poduzimali kada su morali preživjeti u divljini. To uključuje i vježbu brzog trčanja, pentranje na sve četiri i podizanje teškog tereta.

Erwan le Corre ime je stručnjaka koji se bavi evolucijskim fitnesom i osnivač je zaštićenog imena te tehnike movnat (skraćeno - 'prirodno kretanje'). Prema njegovoj teoriji, ljudska vrsta ima trinaest različitih vještina koja je pomagala paleolitskim ljudima da love životinje i brane se od neprijatelja.

Te su vještine: hodanje, trčanje, održavanje ravnoteže, skakanje, penjanje, puzanje, plivanje, gađanje, borba, podizanje, nošenje, bacanje i hvatanje. Ove su radnje svrstane u tri kategorije – motoričke, manipulativne i borbene. Le Corre ih naziva 'evolucijsko prirodno pravo'.

A ako ove aktivnosti vratimo u naš život kao način vježbanja, dovest će nas do optimalne forme i zdravlja kroz lakoću, eleganciju i snagu pokreta. Radije nego da vrijeme trošite na dizanje utega u teretani, koje aktivira samo pojedine grupe mišića, paleofitnes nalaže polaznicima da se pentraju naokolo poput majmuna, sprintaju kao da bježe od tigra i penju se po zidovima kao dio cjelovite vježbe kondicije i snage.

Može se prakticirati na otvorenom, koristeći drveće za penjanje ili zatečeni teret za podizanje. Muškarce se potiče da vježbe otežaju treningom po ružnom vremenu ili na nepovoljnom terenu.

Uvjeren u svoju metodu, Le Corre putuje oko svijeta i podučava sljedbenike kako da primjene Paleo u svojim teretanama i vježbaonicama. Tako smo, nakon paleolitske dijete, dobili i paleolitsko vježbanje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi