TEST

Jaguar X-Type 2.2 Diesel

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 18.08.2009 11:26
  • Objavljeno 18.08.2009 u 10:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Neposredno prije nego što smo doznali da Jaguarova najmanja mačka, X-Type, neće dočekati nasljednika, na testu smo imali njezinu posljednju 'faceliftanu' izvedbu opremljenu izvrsnim 2.2-litrenim dizelskim motorom

Sedam godina na tržištu čini se kao prilično dugo vrijeme, posebice u današnje doba kada automobili kroz redizajn prolaze nakon svega par godina na tržištu. X-Type je na redizajn čekao sedam godina, no kozmetička uljepšanja izvana i iznutra ne primjećuju se lako, premda se u Jaguaru hvale s čak pet stotina izmjena. Najveće izmjene dotakle su se prednjeg kraja s novom rešetkom hladnjaka i novim branikom, kao i novim parom retrovizora. Straga je automobil također dobio novi branik, dok su zahvatima na interijeru Britanci uspjeli dojam luksuza podići za koji stupanj.

MV

MV

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Sjedala u X-Typeu su nas se izuzetno dojmila. Vrlo su mekana i udobna te nude izvrsnu potporu za leđa i noge čak i kod korpulentnijih putnika. Položaj za upravljačem je vrlo dobar, a i na raspored kontrola lako se naviknuti. Zamjeramo tek pomalo arhaičan štih u kojem je izvedena središnja konzola, a koji nikako nije ukorak s današnjom moderno oblikovanom i tehnički potkovanom konkurencijom. Straga će putnici također uživati u vrlo udobnim sjedalima, no nešto manje prostora za glave i noge. Prtljažnik zato s lakoćom guta 450 litara prtljage.

Jaguar X-Type zapravo je, kako to vole reći predstavnici automobilske sedme sile – preobučeni Ford Mondeo prethodne generacije. To znači da dva automobila, premda izgledaju drukčije, dijele istu platformu te većinu mehaničkih komponenata uključujući motore i mjenjače. X-Type leži na neovisnom ovjesu tipa McPherson sprijeda i multilink straga, no za razliku od Mondeova, X-Typeov je prilično mekši i orijentiraniji na udobnost, a ne performanse. U osnovi X-Type će bez problema upiti sve neravnine te i razrovanu prometnicu učiniti više nego podnošljivom, no zato će pri bržoj vožnji dosta 'plivati' u zavoju, uz ne baš pretjerane količine gripa. Na istom tragu je i nova automatska mjenjačka kutija koja osim dvaju potpuno automatskih režima izmjena brzina nudi i sekvencijalni – manualni način. Dva režima automatskog prijenosa – normalni i sportski, gotovo da se i ne razlikuju budući da će pri kick-downu u oba režima elektronika reagirati isto. Razlike se odnose tek na izmjenu brzina kojih petsto okretaja više pri normalnoj vožnji.

MV

MV

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Zato sve pohvale možemo izreći na račun kočnica koje standardno potpomognute ABS-om i elektronskom kontrolom stabilnosti osiguravaju zadovoljavajuće kratak zaustavni put uz pravovremenu aktivaciju spomenute elektronike. Doduše, nije nam se svidjelo poniranje prednjeg kraja pri naglom kočenju, kao boljka vrlo meko podešenog ovjesa i nešto težeg pogonskog sklopa.

Najugodnije iznenađenje testnog modela nalazilo se pod poklopcem. Turbo punjeni common-rail dizelaš od 2,2 litre radi vrlo mirno i štedljivo te isporučuje snagu i okretni moment u gotovo kompletnom obrtnom području. Motor razvija maksimalne 145 konjskih snaga te impozantnih 360 Nm okretnog momenta već od niskih 1.800 okretaja u minuti. Više nego dovoljno za sprint do stotke za manje od deset sekundi te maksimalac iznad 200 km/h kada do izražaja dolazi i sjajna izolacija buke u unutrašnjosti.

MV

MV

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Jaguar X-Type svoj je Euro NCAP-ov test sigurnosti odradio davne 2002. zaradivši četiri zvjezdice za zaštitu odraslih i najmlađih putnika, no samo jednu za zaštitu prolaznika. Za svaku pohvalu je bogati sigurnosni paket koji standardno uključuje prednje i bočne zračne jastuke za vozača i suvozača kao i bočne zračne jastuke te zračne zavjese. ABS i ESP također su standardni dio opreme, kao i elektronička raspodjela sile kočenja.

Proizvođač: Jaguar
Model: X-Type 2.2 D AT
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.198 cm3
Snaga (kW/KS): 107/145 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,9/9,6/7,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.672/1.789/1.430
Cijena do registracije: 234.034

MV

MV

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

MV

MV

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi