TEST

Jaguar X-Type 2.2 Diesel

18.08.2009 u 10:00

Bionic
Reading

Neposredno prije nego što smo doznali da Jaguarova najmanja mačka, X-Type, neće dočekati nasljednika, na testu smo imali njezinu posljednju 'faceliftanu' izvedbu opremljenu izvrsnim 2.2-litrenim dizelskim motorom

Sedam godina na tržištu čini se kao prilično dugo vrijeme, posebice u današnje doba kada automobili kroz redizajn prolaze nakon svega par godina na tržištu. X-Type je na redizajn čekao sedam godina, no kozmetička uljepšanja izvana i iznutra ne primjećuju se lako, premda se u Jaguaru hvale s čak pet stotina izmjena. Najveće izmjene dotakle su se prednjeg kraja s novom rešetkom hladnjaka i novim branikom, kao i novim parom retrovizora. Straga je automobil također dobio novi branik, dok su zahvatima na interijeru Britanci uspjeli dojam luksuza podići za koji stupanj.

Sjedala u X-Typeu su nas se izuzetno dojmila. Vrlo su mekana i udobna te nude izvrsnu potporu za leđa i noge čak i kod korpulentnijih putnika. Položaj za upravljačem je vrlo dobar, a i na raspored kontrola lako se naviknuti. Zamjeramo tek pomalo arhaičan štih u kojem je izvedena središnja konzola, a koji nikako nije ukorak s današnjom moderno oblikovanom i tehnički potkovanom konkurencijom. Straga će putnici također uživati u vrlo udobnim sjedalima, no nešto manje prostora za glave i noge. Prtljažnik zato s lakoćom guta 450 litara prtljage.

Jaguar X-Type zapravo je, kako to vole reći predstavnici automobilske sedme sile – preobučeni Ford Mondeo prethodne generacije. To znači da dva automobila, premda izgledaju drukčije, dijele istu platformu te većinu mehaničkih komponenata uključujući motore i mjenjače. X-Type leži na neovisnom ovjesu tipa McPherson sprijeda i multilink straga, no za razliku od Mondeova, X-Typeov je prilično mekši i orijentiraniji na udobnost, a ne performanse. U osnovi X-Type će bez problema upiti sve neravnine te i razrovanu prometnicu učiniti više nego podnošljivom, no zato će pri bržoj vožnji dosta 'plivati' u zavoju, uz ne baš pretjerane količine gripa. Na istom tragu je i nova automatska mjenjačka kutija koja osim dvaju potpuno automatskih režima izmjena brzina nudi i sekvencijalni – manualni način. Dva režima automatskog prijenosa – normalni i sportski, gotovo da se i ne razlikuju budući da će pri kick-downu u oba režima elektronika reagirati isto. Razlike se odnose tek na izmjenu brzina kojih petsto okretaja više pri normalnoj vožnji.

Zato sve pohvale možemo izreći na račun kočnica koje standardno potpomognute ABS-om i elektronskom kontrolom stabilnosti osiguravaju zadovoljavajuće kratak zaustavni put uz pravovremenu aktivaciju spomenute elektronike. Doduše, nije nam se svidjelo poniranje prednjeg kraja pri naglom kočenju, kao boljka vrlo meko podešenog ovjesa i nešto težeg pogonskog sklopa.

Najugodnije iznenađenje testnog modela nalazilo se pod poklopcem. Turbo punjeni common-rail dizelaš od 2,2 litre radi vrlo mirno i štedljivo te isporučuje snagu i okretni moment u gotovo kompletnom obrtnom području. Motor razvija maksimalne 145 konjskih snaga te impozantnih 360 Nm okretnog momenta već od niskih 1.800 okretaja u minuti. Više nego dovoljno za sprint do stotke za manje od deset sekundi te maksimalac iznad 200 km/h kada do izražaja dolazi i sjajna izolacija buke u unutrašnjosti.

Jaguar X-Type svoj je Euro NCAP-ov test sigurnosti odradio davne 2002. zaradivši četiri zvjezdice za zaštitu odraslih i najmlađih putnika, no samo jednu za zaštitu prolaznika. Za svaku pohvalu je bogati sigurnosni paket koji standardno uključuje prednje i bočne zračne jastuke za vozača i suvozača kao i bočne zračne jastuke te zračne zavjese. ABS i ESP također su standardni dio opreme, kao i elektronička raspodjela sile kočenja.

Proizvođač: Jaguar
Model: X-Type 2.2 D AT
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.198 cm3
Snaga (kW/KS): 107/145 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,9/9,6/7,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9
Maksimalna brzina: 210 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.672/1.789/1.430
Cijena do registracije: 234.034