POSAO ILI HOBI

Isplati li se u Hrvatskoj biti modni bloger?

07.09.2015 u 09:04

Bionic
Reading

Svjetski poznate modne blogerice poput Amerikanke Danielle Bernstein ili Chiare Ferragni koja je nedavno posjetila Dubrovnik, svoj hobi i strast pretvorile su u unosan posao s milijunskom zaradom, a njihov uspjeh inspirirao je mnoge zaljubljenice u modu da krenu tim putem

Chiara Ferragni osvojila je modni svijet svojim blogom The Blond Salad koji ima već 4,5 milijuna pratitelja, a ova poduzetna Talijanka proširila je posao i na vlastitu kolekciju cipela te na liniju obuće i modnih dodataka (suradnja sa Steveom Maddenom). Ova uspješna blogerica našla se i na Forbesovoj listi 30 najbogatijih ljudi ispod 30 godina. Čini se da su modni blogovi postali vrlo tražen posao!

Nedavno je The New York Post objavio tekst o modnim blogericama koje bilježe sve bolje rezultate u online marketingu i oglašavanju pa ih brendovi vrlo rado angažiraju u svojim kampanjama ili različitim oblicima poslovne suradnje – radije nego sa slavnima iz svijeta showbizza kojima nerijetko moraju platiti vrtoglave svote kako bi nosili njihovu odjeću.

New on @theblondesalad ✌??️ #TheBlondeSaladNeverStops #TheBlondeSaladGoesToHollywood

A photo posted by Chiara Ferragni (@chiaraferragni) on


Danielle Bernstein, jedna od poznatijih američkih modnih blogerica koja uspješno vodi blog We Wore What, kaže da je njezina 'cijena' po sponzoriranom sadržaju (npr. jedna fotografija objavljena na Instagramu) od 5 tisuća do 15 tisuća dolara!

'Ne volim pričati o novcu, ali nikad ne bih pomislila da bih sa svojih 22 godine mogla samu sebe uzdržavati i poprilično zarađivati', kaže poduzetna Danielle.

Osim blogova Danielle i Chiare, među modnim blogovima s najvećom zaradom su: Song of StyleSea of Shoes, Pink Peonies, Sydney Fashion Blogger Snob Essentials.

Today on WWW | another ribbed knit ?? shot by @jeffthibodeauco

A photo posted by by Danielle (@weworewhat) on

Na koji način modni blogeri zarađuju?

Prije svega, tu je tzv. affiliate marketing. Bloger putem tvrtki kao što su rewardStyle i Skimlinks dobiva proviziju svaki put kada netko kupi proizvod preko linka objavljena na blogu. Ostali načini zarade uključuju sponzorirane postove putem društvenih mreža, YouTubea, Pinteresta, oglašavanje, suradnju s modnim brendovima (autor/ica bloga tako postaje glasnogovornik brenda, počasni je gost/gošća na njihovim eventima ili samo nosi njihovu odjeću), zatim su tu i vlastite kolekcije, dizajnerske suradnje, gostovanja u TV emisijama, ugovori za knjige, besplatna odjeća i kozmetika koju im šalju sponzori... Neke modne blogerice tako zarađuju i održavajući predavanja za druge blogerice, neke angažiraju magazini za koje odrađuju novinarske poslove poput fotografiranja ili pisanja tekstova (poput npr. Nicolette Mason za Marie Claire).


Budući da se u modnom bloggingu vrti velik novac, zanimala su nas i iskustva naših modnih blogerica kad se radi o financijskog strani tog, za mnoge, posla iz snova.

Isabella Rakonić koja stoji iza bloga The Pile of Style misli da se u Hrvatskoj ne može živjeti od modnog bloga kako to prezentiraju inozemni mediji i blogeri.

'Kao 21-godišnja studentica kojoj blog nije na prvom mjestu, mogu reći da sam zadovoljna svojim dosadašnjim uspjehom i zaradom koja je veća nego što sam se ikada nadala kada sam započinjala vlastiti blog. Svakodnevno mi se javljaju brendovi i dizajneri za suradnju, s naglaskom na inozemne brendove gdje je puno razvijeniji oblik marketinga putem poznatih blogova i instagrama. Kompenzacije su raznolike, od robe do plaćanja, kao i oboje u jednom. Iskreno, nisam upućena u zaradu drugih modnih blogerica u Hrvatskoj, no pretpostavljam da je zarada, kao i svugdje u svijetu, proporcionalna kvaliteti sadržaja, broju unique visitorsa na stranici i pratitelja na društvenim mrežama', kaže Isabella.


Petra Nižetić, jedna od naših najpoznatih modnih blogerica koja uređuje ModuKomodu, kaže da joj je zarada različita iz mjeseca u mjesec, ali da je sigurno da od nje ne može živjeti.

'Budući da se ne družim s drugim blogericama i da nisam imala puno prilike pričati s njima o tome, mogu govoriti isključivo u svoje ime. Teško mi je reći kolika je zarada jer ona varira iz mjeseca u mjesec, ali sigurno je da samo od nje ne mogu živjeti. Da bi blog danas imao ozbiljniju komercijalnu vrijednost, neophodno je okružiti se suradnicima, kako u kreativi, tako i u marketingu. Imala sam ambicije da krenem u tom smjeru, no trenutačno imam druge prioritete. Moj motiv nije samo i isključivo zarada.

ModaKomoda je moja razonoda, ispušni ventil, sukus malih stvari koje moj život čine ljepšim i želim da to potraje što dulje. I prije sam surađivala s brendovima i dizajnerima tako da se s ModaKomoda blogom ta suradnja samo produbila. Imam stalnu suradnju već godinama sa ShoeBeDo-om, Adidasom, Shoeboxom, Kevin Murphyjem, Illamasqua kozmetikom te nekolicinom hrvatskih dizajnera. Češće je riječ o godišnjim budžetima u robi, ali bude i plaćenih kampanja. Zahvaljujući blogu iskusila sam i neke stvari koje inače ne bih. Primjerice Adidas me vodio u London na predstavljanje kolekcije u suradnji s Ritom Orom s kojom sam radila intervju jedan na jedan, s MAC-om sam bila na praškom tjednu mode, a uskoro ću vidjeti predivnu Petru u Jordanu. Sve češće me angažiraju kao opinion makera i/ili PR-a. Tako da se ne mogu požaliti', kaže.

I dok je za naše uspješne blogerice modno bloganje tek hobi, za blogerske zvijezde poput Chiare Ferragni to je višemilijunski biznis, budući da godišnje zarađuje oko osam milijuna dolara. Zgodna Talijanka svoju je strast pretvorila u unosan posao, a imala je i sreće da se našla na pravom mjestu i s pravim ljudima.

'Ona je Talijanka iz imućne obitelji koja je obilazila Fashion Weekove i nimalo me ne čudi što se trenutak kad su blogeri postali opinion makeri, 'slomio' upravo na njoj. Koliko god je blog generalno krenuo kao nečija 'osobna stvar', izuzetno su rijetki primjeri da je samo jedna osoba iza njega. Naravno, ako pričamo o velikom komercijalnom uspjehu. Postoji more blogerica koje lijepo zarađuju od bloganja. Iako, velika većina su Amerikanke, Britanke i možda pokoja Australka. Mislim da je SAD 'right place to be'', rekla je Petra dodajući da je za međunarodni komercijalni uspjeh bitno da je blog na engleskom jeziku.


Isabella Rakonić smatra da Chiara velik uspjeh duguje i svojem odličnom timu.
'Chiara je na prvo mjesto stavila blog, osigurala velik tim ljudi iza sebe pomoću kojega uspješno vodi svoj blog. Mislim da je za uspjeh potrebno žrtvovati puno vremena i truda kao i u svakom drugom području. Dakako, lakše je probiti se u razvijenijim zemljama gdje poduzetnici znaju iskoristiti potencijal modnih blogera i njihovu mogućnost promoviranja sadržaja i proizvoda', kaže ona.

Zapitali smo Petru i što bi poručila mladim blogericama koje bi se željele baviti tim poslom?

'Ja nisam možda najbolji primjer jer sebe ne doživljavam kao klasičnu blogericu. Moj drive je kvalitetan autorski rad. Svi moji projekti prije i poslijeModeKomode, bili su utemeljeni na vrlo predanom kreativnom autorskomdjelovanju. Bilo da je riječ o televiziji, radiju, novinama, webu i sl.To je moj pattern koji sam preslikala i na ModuKomodu. Poruka bi bila - puno čitajte, obiđite svijet, papajte finu hranu, budite open minded, pomažite drugima kad vam se ukaže prilika i ako smatrate da je vaše iskustvo vrijedno, podijelite ga s drugima. Ako ste kvalitetni, trud će vam se višestruko isplatiti. Pa čak i komercijalno', istaknula je Petra.

Blogerica Isabella pak smatra da je za uspjeh modnog bloga najvažnija kvaliteta fotografija i sadržaja: 'Rekla bih da je moguće ostvariti svoje snove uz dovoljno truda i discipline.'