Iako luksuzni brendovi ističu vrhunsku kvalitetu i ekskluzivnost, ni oni ne mogu izbjeći izazove održivosti, pa se cijela modna industrija nalazi pod pritiskom da unaprijedi svoje poslovanje i smanji štetan utjecaj na okoliš. Upravo zato reagirao je i Chanel predstavivši novi projekt
Održivost je postala gorući problem modne industrije, a svi se pitaju može li luksuzna moda zaista biti održiva kad high street brendovi munjevito kopiraju dizajne i nude ih po znatno nižim cijenama, čime dodatno potiču masovnu potrošnju i proizvodnju. Ovakav model, poznat kao fast fashion, generira ogromne količine tekstilnog otpada jer se odjeća brzo odbacuje, a materijali su često loše kvalitete i teško razgradivi, što stvara ozbiljan ekološki problem.
Iako luksuzni brendovi naglašavaju kvalitetu i prestiž, ni oni nisu imuni na izazove održivosti, a cijela industrija suočava se s pritiskom da promijeni svoje prakse i smanji negativan utjecaj na okoliš.
Upravo zato reagirao je i Chanel te najavio potpuno novi poslovni pothvat: samostalnu marku posvećenu proizvodnji recikliranih materijala od ostataka tkanine, nekorištenog tekstila i neprodanih artikala u velikim količinama.
'Nevold'
Projekt pod nazivom Nevold (skraćeno od 'nikad ne stari') vodi Sophie Brocart, bivša izvršna direktorica tvrtke Patou, koja se pridružila Chanel timu u siječnju. Pod njezinim vodstvom, Nevold će postati 'otvorena platforma između kompanija' koja se bavi nedostatkom resursa, budući da se mnogi omiljeni luksuzni tekstili, uključujući kašmir, svilu i kožu, suočavaju s prijetnjama klimatskih promjena, prenosi Business of Fashion.
U GRAND PALAISU
Retro siluete u modernom ruhu: Chanel predstavio novu kolekciju visoke mode
Pod Nevoldovim okriljem postoje tri ključne operacije: L'Atelier des Matières, tvrtka za recikliranje koju je osnovao Chanel, a koja spaja brendove s rješenjima za tekstilni otpad; Filatures du Parc, vodeća europska predionica vune poznata po recikliranim pređama; i Authentic Material, francuska tvrtka za recikliranje kože.
Projekt se također bavi problemom otpada u modnoj industriji, čiji se najveći teret često stavlja na brzu modu. No, za gomile otpada nisu ništa manje krivi ni luksuzni brendovi, poput Keringa i LVMH-a, čije su štete procijenjene na milijarde dolara.
'Ne radi se o tome da Chanel oporavlja svoj otpad kako bi napravio Chanel', rekao je Bruno Pavlovsky, predsjednik modnog odjela u Chanelu, za Business of Fashion dodajući: 'Chanel ponovno koristi otpad Chanela i bilo koga na tržištu tko nam je spreman prodati otpad kako bi ponovno stvorio novu vrstu materijala.'