STALNI RAST PRODAJE

Godina skupih mirisa: Ovo su najpoželjniji parfemi 2025.

15.12.2025 u 18:07

Bionic
Reading

Ako je 2025. nešto jasno pokazala, onda je to činjenica da parfemi više nisu tek završni detalj, već ozbiljna investicija u osobni stil

Prema podacima vodećih beauty trgovaca, luksuzni i niche parfemi ove su godine doživjeli snažan rast prodaje, a prosječna cijena značajno im je porasla. Drugim riječima, sve je više onih koji su spremni platiti više za miris koji je nešto posebniji od drugih.

Stručnjaci ističu da se tržište okreće kompleksnijim, dugotrajnijim i karakterom jačim mirisima, a trendovi jasno pokazuju da su u fokusu oni koji ostavljaju trag i imaju prepoznatljiv potpis.

Klasici koji i dalje vladaju

Među najprodavanijim ovogodišnjim parfemima i dalje se nalaze velika i provjerena imena. Baccarat Rouge 540 kultnog brenda Maison Francis Kurkdjian ostaje jedan od najtraženijih mirisa na svijetu, bez obzira na godine prisutnosti na tržištu. Njegova prepoznatljiva kombinacija slatkih, drvenastih i jantarnih nota i dalje ima kultni status.

Sličnu popularnost zadržali su i Chanelov Coco Mademoiselle te Chanel No.5, parfemi koji se kontinuirano kupuju iz generacije u generaciju, ali i Creed Aventus, jedan od najprodavanijih luksuznih muških mirisa.

Godina niche parfema i odvažnih nota

Osim klasičnih luksuznih brendova, 2025. je obilježila snažna ekspanzija niche parfema. Kupci sve češće posežu za mirisima koji nisu masovno prepoznatljivi, već nude individualnost i ekskluzivnost.

Jedan od najistaknutijih novih hitova godine je Nishaneov Oudous Lux Solis Extrait de Parfum, bogatih, intenzivnih nota ouda, koji se prodaje po visokoj cijeni, ali unatoč tome bilježi iznimnu potražnju. Uz njega se često spominju Oud Cadenza Maison Crivellija te parfemi brenda Fragrance du Bois, potvrđujući da su oud i drvenaste note i dalje u samom vrhu popularnosti.

Zašto se sve više troši na parfeme?

Beauty analitičari ističu nekoliko razloga zbog kojih se bilježi stalni rast prodaje parfema. Naime oni su postali oblik osobnog izraza, ali i luksuz koji si ljudi češće dopuštaju, čak i u nesigurnim vremenima. Osim toga, sve veći utjecaj društvenih mreža i beauty influencera doveo je do veće informiranosti potrošača te danas točno znaju što kupuju - od koncentracije mirisa do sastojaka i trajnosti.

Procjene govore da bi globalno tržište parfema do 2030. godine moglo dosegnuti vrijednost veću od 50 milijardi dolara, što jasno pokazuje da interes za premium mirise neće jenjavati ni u godinama koje dolaze.

Ovo je glavni razlog zbog kojeg se nakon 40. godine osjećate sve umornije Izvor: Ostale fotografije / Autor: Montaža: Neven Bučević