Predsjedavanje žirijem nikada nije spriječilo francusku divu Isabelle Huppert da vlada stilom
Za 19. izdanje Međunarodnog filmskog festivala FIRST u Xiningu u KIni, francuska glumica pojavila se uspravna poput mramornog stupa, odjevena u dugu slonovaču haljinu koju potpisuje Ruohan, novi kineski brend na modnoj sceni.
Nema traga pretjerivanju ni naporu, no unatoč tome njezin izgled odiše ogromnom snagom i intenzitetom. Haljina je model dugog kroja, krojena po dijagonali s izduženim rukavima i svilenkastim sjajem satena.
Inspirirana je siluetom Cielo, poznatim modelom haljine brenda, a Huppert izbjegava sve stereotipe poznate s crvenog tepiha: nema proreza, šljokica ni korzeta. Samo čista linija, preciznost i jedan detalj koji reflektira svjetlo – naborani ovratnik. Taj organizirani detalj postaje središte izgleda, spoj prošlosti i sadašnjosti.
Kod Huppert moda nikada nije slučajna (zahvaljujući Jonathanu Huguetu, njezinom stilistu). Velike naušnice, prsten s cabochon kamenom i njene prepoznatljive crne sunčane naočale komponiraju izgled koji je gotovo mističan, ali izrazito moćan. Ovo nije haljina za zvijezdu. Ovo je izgled ikone.
Naborani ovratnik u sebi nosi neku vrstu otpora. Odbacuje previše izravan prikaz tijela, njegov jezik je onaj suptilan, koji priziva figure kao što su Greta Garbo, Marlène Dietrich, grčke statue i heroine dizajnera Azzedina Alaïe.
Naborani detalj naglašava, ali ne sputava, daje dostojanstvo bez suvišnog pretjerivanja. Ispravlja držanje glave, ističe osovinu tijela i nametnuto ozbiljnost koju suvremena moda, često previše lepršava, zna zaboraviti.
Na modnim pistama opet je naglašena važnost ovratnika kao prostora izražavanja. Kod Balenciage ovratnik poprima arhitektonski oblik, u Dioru je ženstven ali i ratoboran, dok Louis Vuitton kroz njega istražuje povijesne reference. Ovratnik više nije samo modni dodatak – on govori.