TEST

Citroen DS3 1.6 VTi – luksuzni mališan

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 16.02.2011 10:17
  • Objavljeno 16.02.2011 u 08:00
009

009

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Do prije par godina pri kupovini kompaktnog gradskog mališana bili smo osuđeni na rudimentarnu opremu. Proizvođači su zaključili da nam za rutu posao-dućan-kuća nisu potrebna kožna grijana sjedala, dvozonska klimatizacija i navigacija, a onda je došao Mini
tportal

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Cooper je pomeo tržište i preko noći postao instant hit među potkoženom klijentelom kojoj nije bio problem izdvojiti novac dovoljan za limuzinu srednje klase kako bi dobili dobro opremljenog kompaktnog gradskog mališana. Konkurencija je reagirala poprilično sporo, a do dolaska Citroena DS3 teško da smo i mogli spomenuti ijednog suparnika vrijednog pažnje.

Francuzi su bili svjesni da tržište neće moći osvojiti vlastitim logom, već da će morati posegnuti u povijest, za kultnom oznakom DS, no zato su na Minijeve retro linije odlučili odgovoriti anti-retro dizajnom.

DS3 izgleda svježe, avangardno i bezvremeno, pa ne sumnjamo da će njegove linije još neko vrijeme djelovati moderno i upečatljivo. Citroen je i prije bio hrabar s dizajnom, no s modelom DS3 postavili su novi standard u klasi. Koliko god kompaktni francuski automobil izgledao dojmljivo izvana, dojam u unutrašnjosti još je impresivniji. Kožom presvučena armatura i sjedala, odlična završna obrada, a sve zapakirano u vizualno veoma atraktivan paket. DS3 je jedan od onih automobila po kojem putnici vole prčkati uz uzdahe oduševljenja.

S obzirom na toda je riječ o francuskom automobilu, to će činiti u popriličnoj udobnosti. Premda ne raspolaže neovisnim ovjesom, već torzijskom osovinom straga, DS3 je udoban automobil koji s lakoćom upija neravnine a da se pritom ne boji zavoja. Viši putnici straga mogli bi se pobuniti ukoliko ih smjestite iza vozača. Naime, zbog neobične konfiguracije putničke kabine, putniku na stražnjoj klupi, koji se nalazi iza suvozača, ponuđeno je mnogo više prostora za noge, no i njemu će nedostajati prostora za glavu zbog nešto niže krovne linije. U prtljažnik će zato stati solidnih 300 litara prtljage.

Premda je po upravljivosti i voznoj dinamici daleko od Minija, DS3 još uvijek pruža dovoljno zadovoljstva u vožnji. Dojam tek remeti neuvjerljiv peterostupanjski mjenjač predugih hodova, kao i pomalo sterilan električni servo upravljač.

Zato nikakve zamjerke nemamo na zvonki 1,6-litreni benzinski četverocilindraš s drektnim ubrizgavanjem koji maksimalnu snagu od 120 KS razvija pri 6.000 okretaja u minuti. Riječ je o motoru koji se, vjerovali ili ne, ugrađuje i u Minija, a razvijen je u suradnji PSA koncerna i BMW-a. Dobre performanse dolaze uz cijenu nešto više potrošnje no moderni benzinac može biti i zadovoljavajuće štedljiv ukoliko olakšate pritisak na papučicu gasa.

Kad zbrojimo sve dojmove lako je zaključiti da DS3 predstavlja prihvatljivu alternativu razvikanom konkurentu s Otoka.

Proizvođač: Citroen
Model: DS3 1.6 VTi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120@6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 160@4.200
Potrošnja (l/100 km): 5,5/8,8/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.950/1.715/1.480
Cijena do registracije: 127.600 kuna

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi