NAKON PARIZA

U zagrebačkom HNK-u premijerno izvedena opera 'Mimi'

08.01.2015 u 10:03

Opera Mimi

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HNK Zagreb

Bionic
Reading

Suvremena opera 'Mimi' belgijskoga skladatelja Frederica Verrieresa u režiji Guillaumea Vincenta premijerno je u srijedu navečer izvedena u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu pod ravnanjem maestra Jeana Deroyera

Predstava je nastala u koprodukciji s pariškim teatrom Bouffes du Nord, gdje je 18. studenog održana francuska premijera, a na zagrebačkoj su premijeri nastupili gostujući pjevači uz pratnju deset glazbenika Orkestra Opere Hrvatskoga narodnog kazališta.

U glavnim ulogama nastupili su Caroline Rose (Alcindoro / Grofica Geschwitz), Judit Fa (Mimi 2), Christophe Gay (Marcel, likovni umjetnik), Christian Helmer (Rodolphe, skladatelj i glazbenik), Camelia Jordana (Mimi 1) i Pauline Courtin (Musette, Marcelova prijateljica).

Gostujući pjevači nastupit će i u izvedbama 8. i 9. siječnja, dok će u ostalim izvedbama u sezoni 2015./16. nastupiti solisti zagrebačke Opere, praćeni istim sastavom orkestra HNK.

Opera 'Mimi' slobodna je adaptacija opere Giacoma Puccinija 'La Boheme' u kojoj Verrieres slavno djelo propituje iz rakursa suvremenosti i priča novu priču glavne junakinje Puccinijeve opere.

Iako se oslanja na Puccinija, Verrieresova 'Mimi' nije puka adaptacija, niti je riječ o prebacivanju zapleta u današnje vrijeme. Riječ je traženju smisla i pravog kuta gledanja, odnosno o našim osjećajima kojima se približavamo vječnoj tajni poznate opere u kojoj je Mimi biti sagledana iz dvostruke perspektive, Puccinijeve i sadašnje koja bi mogla biti našom suvremenicom, dodaje se.

Pišući o nastanku djela, redatelj Vincent usporedio je 'Mimi' s Picassovim interpretacijama Velasquezove slavne slike 'Las Meninas'. Na tim se platnima, zapisao je Vincent, 'istodobno prepoznaju i Velasquezovo djelo i Picassov kist'. Tako i Verrieres 'polazeći od postojećega umjetničkog materijala istražuje i ponovno stvara', napominje Vincent.

Libreto je napisao Bastien Gallet, dramaturginja je Marion Stoufflet, scenograf James Brandily, kostimografkinja Fanny Broust, a oblikovatelj svjetla Sebastien Michaud, dok je za kompjutersko oblikovanje glazbe zaslužan Robin Meier/Ircam

Belgijanac Frederic Verrieres smatra se jednim od najboljih europskih suvremenih skladatelja, a 2013. dobio je Grand Prix za simfonijsku glazbu u kategoriji mladih skladatelja.

Kazalište Bouffes du Nord utemeljeno je 1876. Zatvoreno je bilo tijekom Drugoga svjetskog rata te u razdoblju od 1952. do 1974. kada ga ponovno otvara Peter Brook Shakespeareovim 'Timonom Atenjaninom' u adaptaciji Jean-Claudea Carrierea. Brook je kazalište vodio sve do 2010. kada ga preuzimaju Olivier Mantei i Olivier Poubelle.