Prikazan film o prvom splitskom Gay prideu

Izvor: tportal.hr / Autor: Leo Nikolić

U kinoteci Zlatna vrata u Splitu održana je premijera dokumentarnog filma '11. lipnja Prvi splitski Pride' autora Tomislava Ladišića
Leo Nikolić

Leo Nikolić

Izvor: tportal.hr / Autor: Leo Nikolić

Tomislav Ladišić

Na premijeri se iznenađujuće brojnoj publici predstavio autor filma Tomislav Ladišić, student druge godine Umjetničke akademije u Splitu, odsjeka za film i video. Nakon kontroverzi i nasilja koje se dogodilo na prvoj paradi ponosa u Splitu, ovaj dokumentarni film prikazuje nam jedan drugi aspekt tog događaja.

'Prije svega sam u filmu htio prikazati drugu stranu tog događaja, ljude koji su organizirali prvi Pride u Splitu. U medijima je očekivano fokus bio na nasilju i eksploziji homofobije, a ne na pozitivnom aspektu tog događaja. Prije 11. lipnja održan je niz okruglih stolova i skupova u organizaciji udruga Domine, Iskorak i Kontra, a posebno upečatljiv i pozitivan je bio početak skupa u Đardinu. Ovaj film je posveta tom pozitivnom iskustvu', rekao nam je Ladišić prije premijere.

Dokumentarni film '11. lipnja Prvi splitski Pride' traje sedamdeset minuta i to je odlično složen uradak koji osim informacije donosi i tijek događaja, kao i odgovor na pitanje zašto je došlo do eskalacije nasilja. U filmu je jasno rečeno da je osnovni problem u organizaciji parade bio izostanak podrške lokalnih vlasti. Naglašeno je da su izjave čelnika Splita po kojima je parada ponosa nepoželjna u Splitu direktno utjecala na eskalaciju homofobije. Ponašanje lokalnih vlasti ocijenjeno je kao neodgovorno i neozbiljno.

Dokumentarni film posebno naglašava pozitivni dio Splita koji je podržao ideju ravnopravnosti i tolerancije. Autor Tomislav Ladišić smatra da je i film jedan korak naprijed u borbi za ravnopravan položaj i doprinos stvaranju tolerantnijeg ozračja u Splitu i Dalmaciji. Na kraju premijere je bio i pozdravljen burnim pljeskom publike u punoj dvorani kinoteke Zlatna vrata.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi