Dvjesto godina star muzej u Njemačkoj neočekivano se našao u središtu pažnje obožavatelja Taylor Swift nakon što je otkriveno da na njegovu zidu visi slika za koju se vjeruje da je nadahnula spot njezine nove pjesme 'The Fate of Ophelia'
U uvodnoj sceni spota za prvu pjesmu s novog, 12. po redu albuma 'The Life of a Showgirl' - 'The Life of Ophelia' - pop zvijezda Taylor Swift preuzima ulogu tragične Shakespeareove junakinje Ofelije.
Od tada obožavatelji hrle u Muzej Wiesbaden na zapadu Njemačke, kako bi vidjeli sliku Friedricha Heysera iz oko 1900. godine, koja, čini se, služi kao predložak za Swiftinu vizualnu interpretaciju. 'Trenutačno doživljavamo pravu 'Ofelija groznicu' i ugodno smo iznenađeni', rekla je za Guardian glasnogovornica muzeja Susanne Hirschmann.
Prema njezinim riječima, sve je počelo kad je kolegica jedne zaposlenice, koja je velika obožavateljica Taylor Swift, primijetila sličnost između prizora iz videa i Heyserove slike. 'Pomislili smo - wow, kakva slučajnost, uzbudljivo!' kaže Hirschmann. Muzej zasad nije uspio stupiti u kontakt s Taylorinim timom, no obožavateljima nije trebalo dugo da sami povežu tragove. Na društvenim mrežama brzo se proširila vijest o sličnosti.
Prema procjeni Hirschmann, više od 500 posjetitelja došlo je proteklog vikenda samo kako bi vidjeli Heyserovu 'Ofeliju', višestruko nadmašivši uobičajeni interes za to djelo. Na slici je prikazana nježna, gotovo nestvarna figura s poluotvorenim usnama, kako mirno počiva među vodenim ljiljanima.
'Dolazi puno više tinejdžerica nego inače', kaže Hirschmann. 'Slikaju se ispred platna, ali ponašaju se s poštovanjem. Divno je što zahvaljujući globalnoj zvijezdi svi odjednom razgovaraju i o umjetnosti.' Muzej, koji ove godine slavi 200. obljetnicu postojanja, priznaje da ih je val 'Swiftmanije' potpuno zatekao.
'Imamo prekrasnu kolekciju secesijske umjetnosti, ljudi obično dolaze zbog Alphonsa Muche ili Hectora Guimarda. Ali ovo je prvi put da smo imali takvu navalu zbog jedne slike', rekla je Hirschmann. 'Uvijek mi je ta slika bila draga, ali zahvaljujući Taylor Swift ušla je u sasvim novu dimenziju.'
Iako se uprava u početku bojala da bi gomila fanova mogla ometati druge posjetitelje, dogodilo se suprotno – mladi gosti ponašaju se pristojno i sve promatraju s velikim zanimanjem.
Swift, kojoj književne reference u pjesmama nisu strane, već je ranije posezala za Shakespeareom i njegovim djelima – njezin hit 'Love Story' iz 2008. inspiriran je Romeom i Julijom. U novoj pjesmi pak Ofelija dobiva drukčiji, sretniji kraj od one iz Hamleta, u kojem lik kćeri plemića tragično skonča u rijeci.
Isprva su fanovi pretpostavili da se Taylor nadahnula poznatijom slikom 'Ofelije' Johna Everetta Millaisea iz 1852., koja se nalazi u londonskom Tateu, no boja haljine i poza u videu upućuju na Heyserovo djelo. Zaposlenici u Wiesbadenu sada se pitaju je li Taylor Swift možda osobno posjetila njihov muzej tijekom svog boravka u Njemačkoj prošlog ljeta, tijekom turneje 'Era'.
'To bi bilo stvarno nevjerojatno! Pitali smo se, je li je sama izabrala? Je li je vidjela? Ili netko iz njezina tima? Kad bi Taylor Swift došla ovamo, čak i inkognito, mislim da bismo to primijetili', rekla je Hirschmann. U međuvremenu, muzej je odlučio iskoristiti neočekivani trenutak slave - 2. studenoga organiziraju večer posvećenu Ofeliji s vođenim obilaskom, predavanjem o povijesti slike i liku Ofelije, ali i o njezinu novom životu u pjesmi Taylor Swift.