'Iz Hrvatske s ljubavlju': Milan Bandić jede patku među fontanama uz pomoć prevoditeljice

• 22.02.2018 u 13:32

U sinoćnjoj epizodi gastro-putopisnog showa 'Iz Hrvatske s ljubavlju' dogodio se jedan nezaboravno-dirljiv trenutak. Protagonist serijala kuhao je patku s mlincima uz zagrebačke fontane, a onda se na degustaciji pojavio zagrebački gradonačelnik s prevoditeljicom.

Pisala sam već o gastronomsko-putopisnom showu Dhruva Bakera koji se odnedavno prikazuje na HTV-u, a u kojem ovaj simpatični britanski masterchef jezdi Hrvatskom, snima videorazglednice ljepuškastih gradova, gradića i mjestašca, jede lokalne specijalitete po lokalnim restoranima, a onda i sam pokušava skuhati nešto u tom stilu. Serijal me nije osobito fascinirao, iako nije loš, no nekako je šprancerski, neinventivan i na trenutke bolno namješten. Osim toga, više izgleda kao turistička reklama za Hrvatsku, u kojem slučaju nije jasno zašto se prikazuje na Hrvatskoj televiziji.

Sve te ocjene stoje i dalje te se o ovom serijalu ne bi imalo što posebno dalje pisati da sinoć nije uletjela epizoda sa Zagrebom.

• +3
    Dhruv Baker - Iz Hrvatske s ljubavlju Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HRT

Isprva je sve izgledalo uobičajeno - Dhruv nešto sitno govori o mjestu u kojem se nalazi, što je ovaj put bio glavni grad Republike Hrvatske te kreće u svoje muvanje po Zagrebu s početne točke - tržnice Dolac. Kao i svaki put dosad, njegova početna točka i aktivnosti koje na njoj obavlja snimljene su vrlo površno jer niti vidimo što on kupuje na Dolcu niti što gleda niti zapravo bilo što. Negdje poslije tijekom epizode njegova će mu prijateljica Rajana reći da su na Dolcu gledali mlince, ali iako bi ovo trebao biti show o lokalno dostupnim namirnicima, sastojcima i jelima, o sastojcima u prvom dijelu emisije nismo baš previše ni čuli ni vidjeli, što samo još jednom potvrđuje da je riječ o totalno površnoj emisiji.

No uvijek je zgodno svoj grad i svoju zemlju barem na nekoliko minuta pogledati tuđim očima pa sam tako i ja ostala uz ekran do kraja epizode, prateći Dhruva kako kuha ajngemahtes na Zrinjevcu i zagrebački šnicl na Strossmayerovu šetalištu, već spremna da će me cvrčanje ulja i cvrkutanje glavnog lika lagano otpraviti u san.

A onda se dogodilo nešto što nikako nisam mogla očekivati. Dhruv se sa svojom pokretnom kuhinjom preselio uz zagrebačke fontane, najavio da će spraviti patku s mlincima na svoj način i da će je spraviti ni manje ni više nego - za zagrebačkog gradonačelnika.

Kao i svakom Zagrepčanu i Zagrepčanki, na spomen našeg cijenjenog i uvaženog gospodina gradonačelnika odmah mi je zazvonio crveni alarm nad glavom. Iz snenog sanjarenja o patki s mlincima, odjednom sam pred televizorom ustala u stav MIRNO i glasno pozvala druge ukućane da dođu vidjeti s čim će nas sada Miki, Miki veliki REKLAMIRATI u svijetu.

I onda se fakat pojavio. S prevoditeljicom. Montažom se vjerojatno mogla sakriti činjenica da uvaženi gost baš i ne zna dobro engleski, ali to ipak nije učinjeno. Dhruv B. i Milan B. zapravo su se ponašali kao da su na prvom spoju - nisi znao tko je nervozniji i ukočeniji. Bandić je čak i pokušao s nekoliko engleskih fraza tipa najstumitju i tenkjuverimač, ali su one zazvučale otprilike kao kada stari hrvatski povratnici iz Amerike psuju SALAMA BIČ ili govore o tome da su from Kelifonja. Zalogaj patke koji je degustirao bio je očigledno progutan tek pro forma, ali je, naravno, bio verigud i tako nam je na kraju legendarni zagrebački gradonačelnik ušao u uzak krug kuhara, vlasnika restorana, poljoprivrednika, proizvođača hrane i turističkih vodiča koji s Dhruvom Bakerom reklamiraju najveće slasti i masti Republike Hrvatske.

Pa, svaka čast, Mr. mayor. Garant se malo koji drugi gradonačelnik na svijetu može pohvaliti time da je sudjelovao u takvoj emisiji.