50 UMJETNIKA

Majstori suvremene japanske grafike u zagrebačkoj Gliptoteci

  • Autor: T.Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 11.10.2017 08:56
  • Objavljeno 11.10.2017 u 08:56
Teruyo Sato

Teruyo Sato

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Gliptoteka HAZU

Izložba 'Suvremena japanska grafika - 50 umjetnika', na kojoj će se u spoju modernog i drevnog predstaviti različiti naraštaji japanskih grafičara, otvara se 11. listopada u Gliptoteci HAZU

'Izložba nas vodi na zanimljivo putovanje kroz stoljeća stvaranja s osvrtom na bogatu tradiciju drevne azijske kulture. Privilegij je i zadovoljstvo na jednom mjestu vidjeti tako veliku raznolikost tehnika i motiva japanskih umjetnika', ustvrdio je u predgovoru izložbe Leon Zakrajšek, predsjednik međunarodnog komiteta Japan Print Association za europske projekte.

Harumi Sonoyama

Harumi Sonoyama

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Gliptoteka HAZU

Predstavit će se svi naraštaji grafičara, od starijih i svjetski prepoznatih do najmlađe generacije koja je, iako inspirirana bogatom japanskom tradicijom drevne japanske tehnike drvoreza, u mnogočemu različita od starijih kolega, predstavnika originalnog jezika 'japanske mokuhange' i inovativna je u trendovima izrade grafika.

Posjetitelji će imati priliku vidjeti sve danas poznate originalne grafičke tehnike, od kojih mnoge imaju korijene u drevnim, više od 200 godina starim tehnikama. Mnoge su se razvijale u likovnim pokretima kao što su Ukiyo-e i Sōsaku-hanga, razdobljima likovnog stvaralaštva koja su ostavila veliki trag u Japanu i u svjetskoj baštini grafičkog jezika.

'Spoj modernog i drevnog na jedinstven način daje nove rezultate bez sličnog primjera u povijesti umjetnosti, a koji su utjecali na svjetski razvoj i razumijevanje jezika grafičke umjetnosti, koji se sa stoljećima mijenja u nov likovni jezik', napomenuo je Zakrajšek.

Po njegovim riječima, jezik japanskih motiva se puno razlikuje od europskog i američkog jer uglavnom proizlazi iz izučavanja prirode i realizma.

Mlađi autori inspiraciju crpe više iz japanskog pop arta i jezika stripovskog stila Mange, umjetnici koji su studirali u Europi, najčešće u Francuskoj unose u tradicionalne motive apstrakciju, a mnogi japanski autori su poznati po kombiniranju zapadnih i istočnih principa u kreaciji i poruci autorskog rada, s naglaskom na korištenju japanskog papira ručne izrade, koji je već sam po sebi umjetnički rad.

Teruo Isomi

Teruo Isomi

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Gliptoteka HAZU

'Iskustvo drevnih majstora, poznavanje tradicionalnih tehnika i materijala te povremena suradnja više umjetnika na jednoj grafici je ono što japansku grafiku čini jedinstvenom', istaknuo je u predgovoru Zakrajšek.

U sklopu izložbe, 12. listopada, u Gliptoteci će se održati radionica japanskog drvoreza, a vodit će ju Teruo Isomi, predsjednik Japan Print Associationa i jedan od najpoznatijih japanskih grafičara današnjice.

Izložba će biti otvorena do 31. listopada.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi