WHW

Gastarbajteri i izbjeglička kriza teme izložbe u zagrebačkoj Galeriji Nova

  • Autor: Tina Barbarić
  • Zadnja izmjena 05.04.2018 11:46
  • Objavljeno 05.04.2018 u 11:19
Kamp za izbjeglice Dheisheh

Kamp za izbjeglice Dheisheh

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Luca Capuano

Dvogodišnji projekt zagrebačke Galerije Nova i kustoskog kolektiva WHW o fenomenu gastarbajterstva i suvremenoj izbjegličkoj krizi završava predavanjem 'Arhitektura egzila, unutar i protiv stanja stalne privremenosti' 6. travnja i grupnom izložbom 'Priče, privremene', koja se otvara 11. travnja

Izložba 'Priče, privremene' okuplja umjetnička opažanja koja se vezuju za uzroke i posljedice migracija, a predstavlja novi rad Ane Dane Beroš i Matije Kralja, dokumentarni film 'Buffet Željezara' Gorana Devića i projekt Tončija Vladislavića, Lee Vene i Ivane Čuljak 'Pričam ti priču ... iglom i koncem'.

Video-umjetnik Matija Kralj i arhitektica Ana Dana Beroš istražuju i dokumentiraju (de)konstrukciju tzv. balkanske rute, od tranzicijskog centra Dobova na slovensko-hrvatskoj granici, preko makedonsko-grčke granice i neformalnog pograničnog izbjegličkog naselja Idomeni, do grada Mardina u sjevernoj Mezopotamiji, nadomak tursko-sirijske granice, gdje su bilježili svakodnevicu gradskih izbjeglica. Instalacija 'Bilješke iz Grčke, 2016.-2017.', nastala specifično za prostor Galerije Nova, dio je njihovog dugoročnog projekta 'Geotrauma' koji bilježi tragove širećih granica i isprepletenost (su)djelovanja europskih migracijskih politika i međunarodnih humanitarnih organizacija te mase turist-volontera (engl. voluntourists) i aktivista anarhista u 'industriji katastrofe'.

  • +3

Priče, privremene

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Ana Dana Beroš i Matija Kralj

Opservacijski, nagrađivani dokumentarni film redatelja Gorana Devića 'Buffet Željezara' (2017) prati Ernu i Dževada, vlasnike buffeta koji je pred zatvaranjem. Nalazi se na autobusnoj stanici na ulazu u tvornički krug Željezare Sisak koja je tijekom socijalizma bila jedna od vodećih željezara istočne Europe. Sniman uglavnom jednom kamerom koja u punom radnom vremenu buffeta od 7 do 21h bilježi 'birtijske razgovore' tjedan dana pred zatvaranje, film iznosi nepovratne učinke tranzicije poput osiromašenja, ekonomskog kolapsa i gubitka radničkih i ljudskih prava.

'Pričam ti priču ... iglom i koncem' Tončija Vladislavića, Lee Vene i Ivane Čuljak nastaje u sklopu radionice za tražitelje azila u Hrvatskoj 'Kreacija, afirmacija, integracija' koju je CIMO – Centra za istraživanje mode i odijevanja realizirao u suradnji s RCT – Rehabilitacijskim centrom za stres i traumu. Radionice, realizirane od studenog 2016. do svibnja 2017. u prihvatilištima za tražitelje azila Kutina i Porin u Zagrebu s migrantima iz Afganistana, Irana,  Sirije, Iraka, Somalije i Turske, u tradicionalnu tehniku vezenja tekstila uvele su nove sadržaje vezane za njihova iskustva izmještanja i migracije.

Izložba se u Galeriji Nova otvara 11. travnja u 20 sati.

Predavanje 'Arhitektura egzila, unutar i protiv stanja stalne privremenosti' 6. travnja u 19 sati održat će Sandi Hilal i Alessandro Petti, osnivači eksperimentalnog obrazovnog programa Campus in Camps, koji se provodi u izbjegličkom kampu Dheisheh u Betlehemu. Hilal i Petti smatraju da kampovi ne bi trebali postojati jer predstavljaju zločin i politički neuspjeh. Podižu se s namjerom da se unište, nije predviđeno da imaju povijest i budućnost; predviđeno je da se zaborave.

PRVI KVADRAT IZDVAJA

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi