GRAFITI PO ZAGREBU

Kako je Zdravko Mamić postao opće mjesto od periferije do centra

09.05.2017 u 12:16

Bionic
Reading

Izložba fotografija 'Boje i lakovi' novinskog fotografa Jovice Drobnjaka donosi 309 fotografija grafita kojima je tema Zdravko Mamić a pokazuje, priopćila je Galerija Greta u kojoj izložba traje ovoga tjedna, društveni fenomen kontroverznog nogometnog menadžera koji je 'prerastao sam sebe'.

Sve fotografije snimljene su u Zagrebu, a grafiti potječu sa zidova zgrada, kioska, kontejnera i koševa za smeće, podova i stropova, pokazujući, objašnjava autor fotografija, da je Zdravko Mamić postao opće mjesto, od periferije do centra, 'po volumenu čak i veći od sebe samog'. Izložba, po Drobnjakovim riječima, 'nije ni 'za' niti 'protiv' Mamića, ona samo dokumentira jedno vremensko razdoblje u kojem je uočljiv sve veći porast mržnje i netolerancije među ljudima.'

Izloženi radovi problematiziraju devastaciju grada i društvene imovine, identitet društva te propituju tko je Zdravko Mamić zapravo, a tko su autori, koji ga uspoređuju s onim što im je najrepulzivnije: 'Ciganima, Srbima, Turcima i pederima', kaže viša kustosica Galerije Klovićevi dvori Jasmina Bavoljak, navodi se u priopćenju.

  • +2
Izložba fotografija "Boje i lakovi" Jovice Drobnjaka Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

Izložene fotografije su izbor od nekoliko tisuća snimaka 'anti-Mamić grafita nastalih od 2011. s ciljem bilježenja 'društvenog fenomena Zdravko Mamić'. Naime, nitko nije imao takav broj grafita kao što ih je u današnjem vremenu zadobio 'kontroverzni nogometni menadžer', navodi se u priopćenju ocjena novinara Nedžada Haznadara.

Izložba, otvorena u ponedjeljak, traje do petka, 12. svibnja.

Galerije Greta ističe kako širokim odabirom autora 'novog vala' nastoji na hrvatskoj likovnoj sceni zauzeti mjesto koje je šezdesetih godina prošloga stoljeća imala Galerija SC-a, te postati ne samo središnje, već i kultno stjecište novih tendencija.