OTVARANJE PONUDA

Zračnu luku Zagreb želi deset konzorcija

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 10.05.2011 12:49
  • Objavljeno 10.05.2011 u 12:45
Aerodrom Pleso

Aerodrom Pleso

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Goran Mehkek

U Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture stiglo je deset ponuda u prvoj fazi nadmetanja za javno privatno partnerstvo za Zračnu luku Zagreb (ZLZ), izjavio je novinarima nakon otvaranja ponuda državni tajnik za infrastrukturu i predsjednik Stručnog povjerenstva za koncesiju novog putničkog terminala ZLZ-a Tomislav Mihotić.

Ponude su, kako je rečeno, dale tvrtke GMR Infrastructure & Flughafen Muenchen; turski IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret zajedno sa IC Ictas Altiapi Yatiramlan ne Istetru i Incheon Int. Airport Corporation; britanski Taw Airport Holding & TAV Construction; američki ADC & HAS Airports, Alpine Bau i FCC Construction; J&P Avax & Athens International Airport iz Grčke; europski operator transportne infrastrukture Vinci Concessions; Hochtief Concessions iz Njemačke; Zaic iz Velike Britanije; Flughafen Zuerich & Strabag; te Limak - French Riviera Airports Consortium.

Po zaprimanju ponuda slijedi obrada tijekom koje će se utvrditi tko od ponuđača ne ispunjava propisane uvjete, a koja bi trebala biti gotova do 19. svibnja.

Potom će biti raspisan drugi krug natječaja s pozivom kvalificiranim kandidatima za dostavom financijskih ponuda, što bi, prema planu, trebalo biti obavljeno u drugoj polovici lipnja.

Planirani rok za odabir najpovoljnijeg ponuđača je konac rujna, a potpisivanje ugovora predviđa se za listopad ove godine.

Nakon toga koncesionar do kraja siječnja 2012. treba zatvoriti financijsku konstrukciju, a fizički početak radova očekuje se u drugom tromjesečju 2012. godine, rekao je Mihotić.

Najbitniji uvjeti za ulazak u drugi krug natječaja su da ponuđač ne smije u vlasništvu imati aviokompaniju, mora biti neovisan o državnom proračunu i bez značajnog udjela u vlasništvu zračnih luka u krugu od 400 kilometara od zagrebačke.

Ponuđači koji žele u drugi krug moraju upravljati sa zračnom lukom koja je imala prosječno više od deset milijuna putnika u zadnje tri godine, moraju biti bez gubitaka u zadnje tri godine te imati godišnji novčani tijek u zadnjem trogodišnjem razdoblju od najmanje 50 milijuna eura, kaže Mihotić.

Vlada je sredinom veljače ove godine zadužila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da započne postupak davanja koncesije za projekt izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb te upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom ZLZ-a i pripadajućom infrastrukturom.

Ministarstvo je 18. veljače objavilo natječaj za prvu fazu izbora koncesionara za ZLZ s rokom za dostavu ponuda do 4. travnja ove godine, a taj je rok poslije produljen dva puta, najprije do 2. svibnja, a potom do 9. svibnja.

Ukupna vrijednost investicije u prvoj fazi je 192 milijuna eura.

Na novinarsko pitanje je li bilo zahtjeva potencijalnih koncesionara za smanjenje vrijednosti investicije, državni tajnik Mihotić odgovorio je da je takvih zahtjeva bilo i da je moguće da budu prihvaćeni u drugom krugu najtečaja.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi