BOŽIDAR KALMETA

'Vlada je zaustavila Gaženicu i otjerala tisuće turista Zadru'

Bionic
Reading

Veliki kruzer 'Serenade of Seas', dug 293 metra, čije je uplovljavanje u novu zadarsku luku Gaženicu bilo planirano za sljedeće ljeto, otkazano je kad se proširila informacija o odustanku od dovršenja luke. Isto su napravili i vlasnici grupacije 'Celebrity', a kompanije 'Caribbean Cruise Line', 'Costa Cruise' i njemački 'Aida Cruises' koji su se zanimali za mogućnost da im Gaženica postane jedna od polazišnih luka, ohladile su se nakon informacije o tome da se odgađa dovršenje pristanišne zgrade , piše Slobodna Dalmacija

'Da, projekt se priprema već više od 20 godina, u Zadru je pripremljena prostorna dokumentacija, Račanova je Vlada Gaženicu zbog toga proglasila lukom od državnog značenja, za financiranje nove luke Gaženica u Saboru je donesen poseban zakon bez ijednog glasa protiv. A onda su nađeni investitori - europske razvojne banke. Prema prijašnjem planu, trebala se dovršiti 2014. godine, a sada se u biti sve zaustavlja i prolongira za tko zna kada. Sada Vlada očito kalkulira što će s tim dalje, još svoju formalnu odluku nije donijela, a banke koje to financiraju, koliko znam, ne gledaju baš naklono na cijelu ovu situaciju. Može se lako dogoditi da ne prihvate nikakvu daljnju prolongaciju otplate kredita, već dogodine bi trebalo platiti 6 milijuna eura', kaže Božidar Kalmeta koji je godinama kao HDZ-ov gradonačelnik Zadra, a potom i kao ministar pomorstva aktivno radio na ovom projektu, piše Slobodna Dalmacija

'Ma nije bitno koja će ga vlast dovršiti, neka ga dovrši i SDP, ali glavno je da se ne zaustavlja nešto što donosi razvoj i otvara pretpostavke za brojne druge projekte. Kad su direktori razvojnih banaka čuli da neki iz nadležnih ministarstava predlažu da se luka počne koristiti uz postavljanje kontejnera za urede i kemijske zahode za putnike na investiciji u kojoj je već utrošeno oko 140 milijuna eura, naprosto su se zgrozili', dodaje Kalmeta.

Problem je nastao što Ministarstvo financija ne pristaje na osiguravanje sredstava za plaćanje PDV-a za ovu investiciju jer to povećava troškovnu stranu državnog proračuna. A pri tome se kalkulira s polazišnim cijenama iz projekta, ne uzima se u obzir da je u prve dvije faze utrošeno manje novca te da bi cijeli projekt mogao biti završen za 170, a ne 220 milijuna eura bankarskog novca, a to znači i manju obvezu za plaćanje PDV-a.

'Ne bi se smjelo dovesti u pitanje dovršenje ni jednog projekta s državnim jamstvom, a Gaženica je takav projekt za koji smo dobili vrlo povoljan kredit', kazao je Kalemta.

'Možda se radi i o zavisti iz drugih sredina, iz Rijeke ili južnije od nas, koji na ovaj način u biti zaustavljaju jedan projekt koji bi u Zadar dovodio tisuće turiste na ukrcaj na kruzere, koji bi produžio sezonu jer bi i brojna posada na ovim brodovima neko vrijeme boravila u gradu, ovdje bi se kruzeri opskrbljivali, a naravno da bi zbog toga bilo još više kruzera koji bi pristajali uz rivu u staroj gradskoj jezgri', smatra bivši ministar.

Više o ovoj temi možete pročitati ovdje