ht vodeći prema tržinom udjelu

Tržište elektroničkih komunikacija nastavlja s ulaganjima, prihodi porasli za 2,1 posto

14.06.2022 u 15:16

Bionic
Reading

Na tržištu elektroničkih komunikacija u prvom tromjesečju nastavljeni su većinom pozitivni trendovi s porastom ukupnih ulaganja od 18,5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, ukupnih prihoda za 2,1 posto i porastom broja korisnika interneta, ali i padom prihoda u fiksnoj i mobilnoj mreži, pokazuju podaci HAKOM-a

Ne navodeći iznose ukupnih ulaganja na tom tržištu, kao ni ukupnih prihoda (nego samo postotke rasta), podaci HAKOM-a (Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti) pojedinačno za podsegmente tržišta pokazuju da je u ukupan prihod od telefonske usluge u nepokretnoj (fiksnoj) mreži od 257 milijuna kuna za 4,6 posto bio manji nego u prvom tromjesečju prošle godine.

Telefonskih fiksnih priključaka bilo je 2 posto manje ili 1,26 milijuna, a korisnika 1,2 milijuna ili oko 15 tisuća manje nego u prvom kvartalu 2021. godine.

Prema tržišnom udjelu HT je i dalje vodeći s gotovo 51 posto, a ostalima ide 49 posto.

U pokretnoj (mobilnoj) mreži ukupan prihod od telefonskih usluga u prvom tromjesečju ove godine također je pao, za 1,3 posto, na 877,5 milijuna kuna, dok se ukupan broj korisnika u toj mreži povećao za 1 posto, na 4,4 milijuna.

Velik rast prometa u roamingu i po svim širokopojasnim tehnologijama

Zanimljivost je da je ove godine, nakon dvije pandemijske, opet i to znatno, poraslo trajanje poziva stranaca u nacionalnim mobilnim mrežama (roaming), za 26 posto u odnosu na prvo tromjesečje 2021., sa 72,4 milijuna minuta.

Udjel operatora u mobilnim mrežama tek se sitno promijenio u odnosu na lani, te u prvom tromjesečju ove godine HT ima i dalje vodeći udjel od 45,3 posto, drugi je A1 Hrvatska sa 35,2 posto, a treći Telemach Hrvatska sa 19,5 posto.

Za 6 posto, na 1,3 milijarde kuna na tom je tržištu porastao ukupni prihod od usluga pristupa internetu, od čega se većina prihoda ili 841,4 milijuna kuna odnosu na pristup putem mobilne mreže, što je i 11 posto više nego je taj prihod bio u lanjskom prvom tromjesečju, dok je prihod od pristupa internetu putem fiksne mreže smanjen 3 posto, na 449,5 milijuna kuna.

Ukupno je u Hrvatskoj u prvom tromjesečju 2022. bilo 5,8 milijuna ili 2,7 posto više nego lani širokopojasnih priključaka internetu, dok je ukupan promet po svim širokopojasnim tehnologijama iznosio 805,6 milijuna GB ili 29,4 posto više nego u isto doba 2021. Od toga je u nepokretnim mrežama ostvareno 571,3 milijuna GB ili 33 posto više, a u mobilnim 19 posto više ili 234,2 milijuna GB.

U prvim mjesecima ove godine nastavio se i rast priključaka naplatne televizije za 0,3 posto, te se broj kućanstava koji imaju neku vrstu naplatne televizije sa lanjskih 59 posto u prvom tromjesečju ove godine povećao na 62,5 posto.